سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: باید حرکات دشمن در قالب تهاجم فرهنگی را بسیار جدی گرفت زیرا امروز فرهنگ عفاف و حجاب خط مقدم جبهه ما در برابر تهاجم فرهنگی است.


حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد مرکزی به مناسبت هفته عفاف و حجاب به خبرنگار روابط عمومی در اراک گفت: علت نامگذاری روز21 تیر به عنوان عفاف و حجاب را می‌توان به سال های اختناق رضاخانی نسبت داد آنجا که در سال 1314 و در چنین روزی مسجد گوهرشاد مورد حمله قزاقها قرار گرفت و مردمی که در این مسجد علیه کشف حجاب رضاخانی تحصن کرده بودند مورد حمله قرار گرفتند.

 وی افزود: حجاب از جمله موضوعاتی است که انسان ها از آغاز پیدایش با آن به صورت غریزی و فطری ارتباط داشته‌اند و آن را برای سهولت زندگی کردن پذیرفته‌اند و در آیات متعددی در اهمیت این واجب الهی نازل شده و ائمه معصومین(ع) نیز آن را از جمله مسائل مهم دین بیان کرده‌اند.

 حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: امروز دشمنان سعی دارند با جنگ نرم و شبیخون فرهنگی عفاف و حجاب را در جامعه کمرنگ کنند که باید برای مقابله با آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

 وی با اشاره به اینکه اگر حجاب در جامعه نباشد موجب رونق گرفتن گناه، گسترش معضلات اجتماعی، افزایش آمار طلاق و متزلزل شدن بنیان خانواده در جامعه می شود افزود: باید در زمینه حجاب اول از خود شروع کنیم و بعد به سراغ جامعه برویم زیرا اگر روحیه امر به معروف و نهی از منکر را داشتیم هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشت.

 این مقام مسئول با بیان اینکه ما باید در حوزه مد و لباس برای دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم اظهار کرد: ما به عنوان یک نظام اسلامی با داشتن مکتب دینی غنی و سرشار از تعالیم اگر نگاهی به قرآن و روایات و تعالیم و سیره نبوی بیندازیم می‌توانیم الگوهای مناسبی را داشته باشیم.

 وی بیان کرد: لباس نشانه شخصیت و شئونات اسلامی و اعتقادات است و پس از سال‌ها زندگی مردم نقاط مختلف جهان فهمیده‌اند پوشش اسلامی آنها را از آسیب‌ها مصون نگه می‌دارد.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد مرکزی گفت: حجاب و عفاف یک موضوع ملی است و همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی باید در راستای چارچوب وظایف و ماموریت‌های خود در این زمینه عمل کنند.

۹۵/۰۴/۲۴
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]