سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

امام جمعه موقت اراک گفت: دهه کرامت فرصت مناسبی برای نشر داشته های فرهنگی و معنوی خود از جمله زندگی اهل بیت و ائمه معصومین (ع) و امامزادگان است.


به گزارش روابط عمومی از اراک، حجت الاسلام سید علی حسینی پور امام جمعه موقت اراک امروز(31تیر) در جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برگزار شد گفت: در دهه کرامت باید به طور ویژه برای شناخت معارف دین و شخصیت بزرگواران دین برنامه ریزی  شود.

 

وی افزود: ایران افتخار میزبانی دو فرزند گرامی امام هفتم شیعیان را دارد و حضور پربرکت امام رضا(ع) و خواهر مکرمه ایشان در مشهد و قم فرصت مهمی برای ملت در تقویت معارف دینی است .

 

حجت الاسلام حسینی پور با بیان اینکه برنامه ریزان فرهنگی باید برای صد سال آینده برنامه ریزی کنند گفت: در راس همه برنامه های فرهنگی برنامه اعتقادی و معنوی است.

 

وی بهترین زمان برای حرکت به سوی مصون سازی جامعه از هجمه فرهنگی را دهه کرامت دانست و تصریح کرد: در دهه کرامت حرم حضرت رضا (علیه السلام) محور همه تغییرات و فعالیت ها قرار می گیرد و ترویج فرهنگ رضوی در کشور اتفاق می افتد.

 

امام جمعه موقت اراک تاکید کرد: از ظرفیت همه مراکز دینی و فرهنگی کشور برای هرچه با شکوه تر برگزار کردن جشن های دهه کرامت در سراسر کشور استفاده شود.

 

 

در ادامه این جلسه مهدی حقیقی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی ضمن خیر مقدم به مدیرکل هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: دبیرخانه کانون های مساجد استان از فعال ترین بخش های اداره کل فرهنگ وارشاد محسوب می شود و  می تواند با به کارگیری سه ضلع مثلث قرآن، مساجد و هنرمندان بسیجی شعاری که در خصوص مقابله با جنگ نرم مطرح شده را جامه عمل بپوشانند.

 

وی بهترین مکان برای رشد فعالیت های فرهنگی هنری را مسجد دانست و افزود: همه دستگاه ها باید از انجام کارها به صورت جزیره ای خودداری کنند و به شکل گروهی در قالب یک خانواده به انجام برنامه ها بپردازند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: همه دست اندرکاران فعالیت های فرهنگی باید تحت پوشش ستاد بزرگداشت دهه کرامت اقدامات مورد نظر خود را در این دهه عملیاتی کنند.

 

کانون های مساجد در دهه کرامت غرق در شادی و سرور است

 

                                              

 

 

در ادامه این جلسه مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به ارائه گزارشی از روند برگزاری برنامه های این شورا پرداخت و  گفت: بر اساس تاکید هر ساله ستاد مرکزی دهه کرامت، جشن های کرامت باید مردمی برگزار شود.

 

دبیر اجرایی شورای هماهنگی دهه کرامت استان پوشش کامل تبلیغاتی دهه کرامت به وسیله بنر و پوستر توسط کانون های فرهنگی مساجد استان مرکزی در سطح شهر و روستا، برگزاری مسابقات پیامکی با همکاری سازمان عضو در کمیته برگزاری جشن های مردمی رضوی، آماده سازی و پخش پیام های تبریک دهه کرامت به مردم استان از طرف نهادهای عضو کمیته جشن های مردمی رضوی، برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) درکانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و اهدای جوایز به کسانی که نام پر افتخار رضا را دارند، توزیع بسته های فرهنگی به شرکت کنندگان در جشن های رضوی و برگزاری جشن های مردمی در آستان مقدس شاهزاده محمد عابد برادرگرامی امام رضا (ع) را از دیگر برنامه های دهه کرامت عنوان کرد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان اینکه همه کانون های تحت پوشش دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد در روز میلاد حضرت معصومه سلام الله و روز دختر به اجرای برنامه های متناسب با این روز می پردازند افزود: برگزاری جشن تکلیف برای دختران 9 ساله و تقدیر از دختران فعال در کانون ها از جمله برنامه های کانون های مساجد است.

 

وی اظهار داشت: جشن‌های مردمی دهه کرامت به ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد واگذار شده و رویکرد ستاد عالی مساجد برگزاری برنامه‌های دهه کرامت با مشارکت مردم است.

 

همچنین مرتضی پیرایش مسئول برگزاری جشن های زیرسایه خورشید به ارائه گزارشی از روند برگزاری این سری جشن ها پرداخت و گفت: امسال سومین سال برگزاری این برنامه است که در دهه کرامت میزبان خادمانی از حرم علی بن موسی الرضا(ع) در استان هستیم.

 

پیرایش افزود: اعزام کسانی که تاکنون به مشهد نرفته اند از برنامه های این مراسم است که سال گذشته پیرمرد 70ساله ای که تاکنون به مشهد نرفته بود به زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) اعزام شد.

 

 

در ادامه این جلسه نمایندگان هر یک از دستگاه های عضو این شورا از جمله آموزش و پرورش، امور خانواده و بانوان استانداری مرکزی، امور کتابخانه های عمومی، اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره کل ورزش و جوانان، کمیته امداد امام خمینی(ره)، شورای شهر و صدا و سیمای مرکز اراک به تشریح برنامه های دستگاه های محل خدمت خود پرداختند.

 

در پایان این جلسه از مرتضی پیرایش مسئول برگزاری طرح زیر سایه خورشید تقدیر شد.

 

دهه کرامت از (14 مرداد) همزمان با ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) آغاز و تا (24 مرداد) ولادت امام رضا (علیه السلام) ادامه دارد و بر این اساس ستاد مرکزی روزشماری را مشخص کرده است.

 

اخبار دهه کرامت و جشنواره رضوی متعاقبا ارسال می شود.

 

۹۵/۰۵/۰۳
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]