سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

همایش منطقه ای پنجمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر (۲۳شهریور) به مدت چهار روز در شهرستان خمین برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی از اراک، در این همایش150 نفر از نخبگان روستایی و عشایری از 9 استان مرکزی، قم، قزوین، سمنان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، تهران والبرز در همایش منطقه ای کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر که از 23 تا 26 شهریور که در بیت تاریخی حضرت امام خمینی(ره) حضور دارند.

 کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر به همت ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، دفتر فرهنگ روستاو عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی برگزار می شود.

 هدف از برگزاری این کنگره شناسایی، پرورش و حمایت از استعدادها و ظرفیت های جوانان مومن و انقلابی و تقویت حرکت های خودجوش برآمده از تفکر انقلاب است که به صورت منطقه ای در 5 نقطه از کشور از جمله استان مرکزی به عنوان منطقه پنج برگزار می شود.

 در این همایش کارگاهای تخصصی در حوزه مسایل فرهنگی،‌نشست های عمومی با حضور همه شرکت کنندگان و جلسات هم اندیشی جهت تبادل تجربیات کانون های روستایی و آشنایی با گروه های جهادی روستاها با حضور استادان مجرب وبرجسته ای همچون دکتر بنیانیان و حجت الاسلام دکتر غلامی برگزار می شود؛ موضوعات همایش ها کارفرهنگی از منظر مقام معظم رهبری، سبک زندگی اسلامی و شعار سال عنوان شده است.

شرکت کنندگان در این کنگره از کارگاه های آن با محورهای توانمندسازی اجتماع محور، شیوه های جذب و ارتباط گیری و شبکه سازی نوجوانان و جوانان روستا با محوریت مسجد، حضور موثر در فضای مجازی فرصت ها و تهدیدها، آسیب شناسی و برنامه ریزی فرهنگ و هنر در روستا و جوامع عشایری بهره مند می شوند.

 در این همایش ائمه جماعات مسجد روستا، مدیران مسئول کانون های مساجد، نفرات فعال و استعداهای فرهنگی روستایی و عشایری حضور دارند.

۹۵/۰۵/۳۱
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]