سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

برنامه های عزاداری و سخنرانی دهه اول در برخی از مساجد و کانون های فرهنگی هنری استان با محوریت تبین فلسفه عاشورا و قیام آن حضرت برگزار می شود.



به گزارش روابط عمومی از اراک، همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری و شهادت امام حسین علیه السلام و 72تن از اصحاب باوفایشان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی میزبان سوگواران حسینی و مجری برگزاری برنامه های ویژه محرم در مساجد هستند.

 برنامه های عزاداری و سخنرانی دهه اول در برخی از مساجد و کانون های فرهنگی هنری استان با محوریت تبین فلسفه عاشورا و قیام آن حضرت برگزار می شود.

 کانون های فرهنگی هنری شهری و روستایی استان مرکزی در برگزاری مراسم عزاداری حسینی در مساجد مشارکت دارند از جمله برگزاری زیارت عاشورا، ارسال پیامک محرمی و برپایی مجالس عزاداری از جمله برنامه های کانون های مساجد در دهه نخست محرم است.

 برگزاری تلاوت روزانه قرآن، جلسات تفسیر قرآن و برگزاری مراسم سخنرانی به همت کانون های فرهنگی هنری با هدف تبیین قیام امام حسین علیه السلام برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در محرم است.

 فضاسازی کانون ها متناسب با سوگواری های حسینی، سیاهپوش کردن مساجد با حضور ائمه جمعه و جماعت وپیرغلامان حسینی، قرائت زیارت عاشورا، برپایی ایستگاه صلواتی و فرهنگی، برگزاری مراسم عزاداری، اجرای طرح تلاوت نور و انس با قرآن کریم در شب عاشورا و اهدا ثواب آن به حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) و یاران باوفایش از برنامه های کانون ها در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام است.

 همچنین دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در این ایام اقدام به تهیه و توزیع پوستر و  سی دی های با هدف آشنایی نسل جوان با فرهنگ و اهداف والای قیام عاشورا  کرده است و ویژه نامه نسیم کانون نیز با این موضوع چاپ می شود؛ این دبیرخانه اقدام به برگزاری مسابقه نقاشی با عنوان یاران کوچک حسین ابن علی علیه السلام بین سنین 5 تا 10 کرده است که از همه شرکت کنندگان بااهدا جوایزی تقدیر می شود. 

 





۹۵/۰۷/۱۸
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]