سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

ه مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و ۷۲ تن از اصحاب باوفایشان نمایشگاه امام حسین (ع) از مکه تا کربلا در دلیجان برپا شد.





به گزارش روابط عمومی از اراک، در نمایشگاه از مکه تا کربلا که به همت کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) مسجد جامع قالهر دلیجان امروز(18مهر) برپا شد، تجسم فضا منزلگاه ها کوها صحرها شهرها، کاروان امام حسین(ع) در قالب ماکت ها و آدمک ها ساخت شده و روایت می شود.

 حرکت امام حسین (ع) از مکه تا کربلا به سمت کوفه و تغییر مسیر از منزل اشراف به سوی کربلا ، سرشار از درس ها و آموزه ها و ظرافت هایی است که با مطالعه دقیق راه و حوادث آن برای بازدید کنندگان از این نمایشگاه آشکار می شود.

 با توجه به رسالت کانون های فرهنگی هنری مساجد  در راستای بصیرت افزایی نسل جوان، یک راوی به روایت چند منزل در مسیر حرکت امام حسین (ع) به کربلا  و اتفاقاتی که در این منازل رخ داده برای بازدید کنندگان می پردازد.

 این نمایشگاه از امروز تا پایان ماه محرم صبح ها و هنگان نماز مغرب و عشا جهت بازدید دایر خواهد بود.

 طول سفر از مدینه تا مکه و از مکه تا کربلا و شهادت در روز عاشورا حدود یک صد و شصت روز است . امام 27 رجب سال 60 هجری یعنی دوازده روز بعد از مرگ معاویه از مدینه به مکه هجرت کرد و روز سوم شعبان به پایگاه وحی ( یعنی مکه) قدم گذاشت. ماه های شعبان، رمضان، شوال، ذیقعده تا هشتم ذی حجه ( یوم الترویه ) حدود صد و سی روز امام در جوار مکه اقامت داشتند  و سپس سفر شکوه مند و حماسی خود را برای آفرینش عظیم ترین حادثه تاریخ بشری آغاز کرده است.



۹۵/۰۷/۱۹
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]