سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: باید فرهنگ تعلیم و تربیت و تشویق و حمایت و توسعه مساجد گسترش یابد و همه احساس کنیم که مساجد در زندگی و خانواده و نظام ما نقش آفرین هستند.


ایت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خصوص نقش مساجد در انقلاب در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبستان در اراک بیان کرد:‌ مسجد پایگاه توحید و معرفت و خیر و برکت است و در دوران انقلاب نقش اصلی و پایگاه های عظیم مردمی و روحانیت شدند و در طول سی و پنج سال گذشته نیز مساجد مرکز ارتباط مردم با نظام و نظام با مردم و روحانیت با نظام و مردم بوده اند.


وی با بیان اینکه امروز این پیوند باید گسترده تر، عمیق تر و فعال تر باشد، افزود:‌ باید مساجد مطابق روز تجهیز شوند و ظرفیت های آموزش و تربیتی مساجد توسعه یابد تا پاسخگوی نیازهای امروز و آینده انقلاب اسلامی باشند.


امام جمعه اراک تصریح کرد:‌ مساجد پایگاه های عاشورا و کربلا، هیات و دستجات، نماز و عبادت، احیا شب زنده داری، وعظ و خطابه، بسیج و آگاهی بخشی، حیات و حرمت عبادی و سیاسی مردم در راه خداوند متعال و اولیای او بوده و خواهند بود پس باید این مراکز با عظمت و انسان ساز؛ همچنان فعال و پویا و روزآمد و کارآمد باشند تا رابطه مردم با مساجد و نظام روز به روز تقویت شود.


وی ادامه داد: مساجد باید مانند صدر اسلام دهها کار علمی، فرهنگی،‌ آموزشی،‌ سازماندهی و بسیج نیروها و خدمات اجتماعی و مردمی را به نحو احسن انجام دهند و هر مسجد در هر محل نمادی از اخلاق و اطلاع رسانی و نظم و معرفت و دانشگاه انسان ساز و خداپسند باشد.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد:‌ باید با توجه به شرایط زمان و نیازها و تحولات اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و رسانه ای و رسانه های گوناگون فردی و جمعی و ملی و بین المللی و شنیداری و دیداری برای مسجد نیز برنامه ریزی و تدبیر کرد و ماهواره ای برای ارتباط مساجد و فعالیت های آنان تدارک دید تا در شبانه روز و در تمامی اوقات در سراسر جهان امور مربوط به مساجد و نماز های پنچگانه و تحولات اسلام و جهان دیگر را بررسی و رصد کند و اخبار و اطلاعات لازم را در اختیار بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون مسلمان و بیش از هفت میلیارد نفر جمعیت کره زمین قرار دهد.


آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: باید انوار مساجد و تلاوت قرآن و نماز گوش ارباب معرفت و ولایت را نوازش کند و جانان آنان را به سمت طمانینه و آرامش هدایت و ذهن شیادان و شیاطین را به خود مشغول سازد و دل علاقمندان را به حقیقت مجذوب کند.


وی افزود:‌ باید شورایی عالی از فقها و اندیشمندان جهان اسلام بر چنین کانون هدایتی نظارت کنند و کشورهای اسلام بارسنگین این مسئولیت را به دوش بکشند و چه بسا در پارلمان کشورهای اسلام و اتحادیه بین المللی اسلامی این رسالت بزرگ عملیاتی و اجرایی شود.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:‌ باید فرهنگ تعیلم و تربیت و تشویق و حمایت و توسعه مساجد گسترش یابد و همه احساس کنیم که مساجد در زندگی و خانواده و نظام ما نقش آفرین است و مساجد کانون عزت و سربلندی، امنیت و آرامش، معنویت و اخلاق و شرف و آزادگی است.


آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد:‌ دولت و مجلس باید برای حمایت و تقویت مساجد تدابیر لازم را اتخاذ کنند و حوزه ها باید نیروی لازم و با کیفیت را برای اداره مساجد تامین کنند و دستگاه های ذی ربط باید ضمن تامین نیازهای واقعی مسجد در زمینه پاسداشت و تکریم مساجد اقدامات تاثیر گذاری انجام دهند.


امام جمعه اراک در پایان با اشاره به حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن که نشان از پشتیبانی همه جانبه آرمان های امام راحل، شهدا و منویات مقام معظم رهبری دارد، خاطرنشان کرد: ملت ایران الگوی ملت های آزادیخواه جهان و انقلاب اسلامی ایران نماد مقابله با سردمداران استکبار جهانی است و تمامی دستاوردهای امروز آن در سایه انقلاب اسلامی و به برکت خون شهدا و آرمان های امام خمینی (ره) و منویات و تدابیر رهبری معظم انقلاب به دست آمده است که باید قدردان آن باشیم.


پایان پیام/

۹۲/۱۱/۱۷
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]