سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
۰۹ آذر ۹۵ ، ۰۹:۵۳

واحد خواهران

مروز زن ایرانی سرمشق و الگوی زنان مسلمان کشورهای دیگر است

حوزه خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی سعی دارد با توکل به خداوند بزرگ و در سایه توجهات حضرت  ولیعصر (عج) به عنوان فراگیرترین شبکه فرهنگی جامعه خواهران در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و در راستای اهداف  کودک، نوجوان و خانواده محوری ، همسو وهمگام با فعالیت های نظام جمهوری اسلامی قدم بردارد.

بنابراین هدف کلان فعالیت حوزه خواهران در مقابله با اهداف دشمنان ، دراین راستا احیای گفتمان نظام زن وخانواده از طریق ایجاد یک تشکیلات منسجم هدفمند در بستر مسجد طراز اسلامی در راستای رسیدن به جامعه اسلامی در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی است.

محور برنامه ها در مسیر تحقق هدف چشم انداز:

1 - ایجاد تعامل فعال ، ســازنده و موثر با دیگــر مجموعه ها ، سـازمان ها و نهـاد هـای فعال در حوزه نظام زن و خانواده ، ازجمله
فعالیت‌های حوزه خواهران می باشد تا به هم افزایی هرچــه بیشــتر ظـرفیت هـا و قابلیت‌های این حوزه بیانجامد.

2- "اَلمُؤمِنُ فِی المَسجِدکَالسَمَک فِی المأ"  ( وسائل الشیعه ) . این فرمایش معروفی اســت از رســول اکرم (ص ) که شایدبارها به آن برخورده ایم اما متاســفانه هنوز هــم نتوانســته ایم به خوبی آن راعملی سازیم.  وقـتی گفــته می شــود حیات ماهی به حضورش در آب بسـتگی دارد ، پس حتما حیات معنوی انسان وارســته مومن هم با حضورش در مسجد رقم می خورد. پویایی ، نشاط و آرامش بایداز نخستین  واژه هایی باشــند که به ذهــن هرفردی درخصوص مسجد خطور می کنند.

3 – الگوسازی و معرفی الگوی موفق و تجربه شـده در حوزه مفاهیم زن مسلمان مسجدی ازدیگر سیاست ها وبرنامه های  حوزه خواهران می باشد.

4- طراحی شــیوه هایی جهــت بروز و ظهـور هویت و شــخصـیت زن مســلـمان ایرانی و الگو قرار گرفتن زن مسجدی

5- ســامـانـدهـی ، تثـبیــت و ارتــقـاء فعالیت های حوزه خواهران.

6- نیاز ســـنجی کــانون ها  و احـصاء ظرفیت های مغفول مانده و برنامه ریزی جهت رفع آسیب ها و توجه به ظرفیت ها

7- برنامه ریزی جـهـت تولـید و توزیع محــتوای مرتبــط با مباحــث نـظام زن و خـانـواده در کـانون‌هـای فرهنگی ، هنری مســاجد در قالب کارگاه ها و کلاس های آموزشــی ، فرهنگی ،  نشریه ، وبسایت ، وبلاگ و... در بخش خواهران.

8- برنامــه ریزی و برگــزاری جلســات هم اندیشی ویژه خواهران در سطح استان با موضوعات حجاب و عفاف ، نماز ،خانواده ، امر به معروف و نهی از منکر ، اقتصاد مقاومتی ، کارآفرینی ،  جمعیت و  دانش افزایی بادرنظر گرفتن اولویت های بومی.

۹۵/۰۹/۰۹
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]