سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی


دومین دوره مسابقه نقاشی با عنوان«یاران کوچک حسین بن علی(ع)» به مناسبت ماه محرم و صفر بین اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی از اراک، یکى از جلوه‏ هاى باشکوه حرکت کاروان امام حسین علیه ‏السلام، حضور کودکان همراه امام حسین علیه ‏السلام و خاندان مکرم ایشان است این حضور شورانگیز به شکوه حرکت امام حسین علیه‏ السلام رنگ و بوى خاصى بخشید. شهادت و اسارت کودکان و نوجوانان در کربلا، دلِ سنگ را مى ‏شکند و دیده هر خشک‏ چشمى را تر مى ‏کند و این مسئله، سبب زنده نگه داشتن یاد و خاطره عاشورا مى ‏شود؛ کودکان و نوجوانان عاشورا یا جنگیدند و به شهادت رسیدند یا به اسارت درآمدند و پیام نهضت عاشورا را به مردم رساندند.

 شهید شیر خوار روز عاشورا حضرت على اصغر علیه‏ السلام، دختر سه ساله امام حسین حضرت رقیه، امام محمدباقر علیه‏ السلام، قاسم بن الحسن علیه‏ السلام، طفلان مسلم و چند شهید نوجوان و خردسال دیگر جلوه هایی از شکوه قیام امام حسین (ع) است.

 

 

و حالا سه هزار نقاشی از سراسر استان مرکزی به دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد مرکزی که برای سال دوم اقدام به برگزاری مسابقه نقاشی با عنوان یاران کوچک حسین ابن علی علیه السلام بین سنین 5 تا 10 کرده رسیده تا کوچکترین سربازان امام حسین(ع) بیشتر معرفی و ویژگى‏ هاى الگویى کودکان و نوجوانان عاشورایی برای نوجوانان امروز شناسانده شود و دریابند کودکان و نوجوانان عاشورایى، تسلیم مطلق مقام ولایت امامِ زمانِ خود بودند و در راه دفاع از امام و آرمان‏هاى او تا پاى فداى جان پیش رفتند.

 سه هزار کودک و نوجوان علاقمند به شرکت در مسابقه رنگ آمیزی یاران کوچک حسین ابن علی علیه السلام برگه های مسابقه را از دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و کانون های مساجد محله خود و یا ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها دریافت کردند و اربعین حسینی برابر با سی ام آبان ماه فرصت داشتند تا برگه های نقاشی خود را تحویل دهند.

 شرکت کنندگان در این مسابقه ضمن رنگ آمیزی نقاشی ها هریک حدیثی از امام حسین علیه السلام یا یک شعر و مطلب نیز در مورد زندگانی امام حسین علیه السلام و واقعه عاشورا را در بالای برگه های خود قید کرده بودند که به زیبایی نقاش یهایشان افزوده بود؛ دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در مراسم مختلف به همه شرکت کنندگان در این مسابقه جوایزی به رسم یادبود اهدا می کند.

 گفتنی است، سال گذشته استقبال بی نظیری از نخستین دوره این مسابقه از سوی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر استان به عمل آمد که دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی بنا به در خواست کانون ها اقدام به برگزاری دومین دوره آن کرد.

 

 


                                      

۹۵/۰۹/۱۳
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]