سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

فراخوان مقاله با محوریت سیره علمی و عملی امام حسن عسکری(ع) به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی برگزار می شود.



حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به روابط عمومی در اراک از برگزاری فراخوان مقاله در استان خبر داد و گفت: این برنامه از سری برنامه های جشنواره کهف الوری (ویژه امام حسن عسکری(ع)) است که به همت این دبیرخانه و کانون فرهنگی هنری حضرت آیت الله اراکی مسجد امام جعفر صادق(ع) تخصصی پژوهش برگزار می شود.

 وی موضوعات این مقاله را رویکرد عملی امام حسن عسکری(ع) در برخورد با مخالفان مذهب و فتنه های دوران خود، نقش امام حسن عسکری(ع) در آماده سازی شیعیان برای امامت حضرت مهدی(عج)، تلاش های علمی امام حسن عسکری(ع) در تبیین اندیشه صحیح اسلامی و مبارزه با انحرافات فکری و عملی شورش ها و قیام های زمان امام حسن عسکری(ع) با نگاه تحلیلی و تطبیقی و سیره عملی ورفتاری وسبک زندگی امام حسن عسکری(ع) عنوان کرد.

 این مقام مسئول ادامه داد: علاقمندان تا 22 بهمن ماه سالروز پیروزی سی و هشتمین بهار انقلاب اسلامی فرصت دارند تا مقالات خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

 حجت الاسلام ذوالفقاری در خصوص جشنواره کهف الوری توضیح داد: دبیرخانه مساجد استان مرکزی از سوی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به عنوان دبیرخانه معین برگزاری مراسم شهادت و ولادت حول محور زندگانی و سیره و منش امام یازدهم امام حسن عسکری(ع) انتخاب شد از این جهت این دبیرخانه برگزاری جشنواره ای با عنوان کهف الوری که به معنی پناهگاه مردمان است را را در دستور کار خود قرارداد.

 وی تصریح کرد: در این جشنواره برنامه هایی همچون مسابقه نقاشی ویژه گروه سنی (5تا 10سال)، تهیه سایت در خصوص امام حسن عسکری(ع)به آدرس http://emamaskari-11.ir/، مسابقه کتابخوانی از کتاب«حساس ترین و کوتاه ترین دوران امامت» شامل بیست منبر از دریای معارف امام حسن عسکری چاپ شده به سفارش دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی و طرح جدول از سوالات داخل کتاب، مسابقه طراحی پوستر و تایپو گرافی(خط نگاره)، تولید، چاپ و توزیع یک اثر فاخر در قالب پوستر طلاکوب از احادیث حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام) تعبیه شده است.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی نقطه اوج فعالیت این جشنواره را ایجاد شبکه ای از مساجد و کانون های مزین به نام امام حسن عسکری(ع) جهت ترویج، تبادل، نشر اطلاعات، معارف، سیره و شخصیت این امام همام با محوریت ائمه جماعت برای نهادینه کردن سیره امام حسن عسکری(ع) عنوان کرد.

 آیین نامه فراخوان


جهت دریافت پوستر مربوطه روی عکس زیر کلیک کنید:



۹۵/۱۰/۱۱
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]