سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از برگزاری اولین جشنواره عکس ۱۸ اسفند خبر داد.

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به روابط عمومی در اراک از برگزاری اولین جشنواره عکس 18  اسفند خبر داد و گفت: امسال به مناسبت فرارسیدن بیست و چهارمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور این جشنواره عکاسی برگزار می شود.

 وی ظهار داشت: فعالیت ستاد عالی هنری کانون های فرهنگی مساجد در سال 71 با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی آغار شد و امسال بیست و چهارمین سالگرد تاسیس آن با برگزاری ویژه برنامه های مختلف در سطح استان و سایر شهرستان ها در حالی گرامی داشته می شود که برای اولین بار به صورت رسمی این مناسبت در تقویم رسمی سال 1395 ثبت شده است.

 حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 530 کانون در استان مجوز فعالیت دارند که از این آمار،237 کانون آن روستایی،146 کتابخانه مخزن دار و 25 کانون با موضوع تخصصی در حال فعالیت هستند.

 این مقام مسئول گفت: برگزاری جشنواره عکاسی با موضوع فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد تحت عنوان «عکس18 اسفند» گامی مؤثر در جهت بازتاب فعالیت کانون ها مساجد استان مرکزی است که گردآوری این فعالیت ها در قاب تصویر و ایجاد فضای رقابتی، موجب ایجاد انگیزه و تلاش بیشتر در سطح جامعه خواهد شد.

 وی موضوعات جشنواره  را کانون ها مساجد، احیای نماز،  کانون های مساجد، آشنایی با مفاهیم قرآنی و کشف استعدادها، کانون های مساجد نشاط و پویایی نوجوانان و جوانان مسجدی،  کانون های مساجد ،اوقات فراغت و سبک زندگی اسلامی و هرگونه فعالیت فرهنگی در حوزه مسجد دانست.

 حجت الاسلام ذوالفقاری از جمله شرایط عمومی این جشنواره را فقط مخصوص اعضای کانون های مساجد استان مرکزی عنوان کرد و افزود: همه عکس ها می بایست در  سال های  94و95 گرفته شده باشد، عکس های ارسالی باید مطابق با موازین اخلاقی، اسلامی و فرهنگی و مرتبط با فعالیت های کانون های فرهنگی هنری  مساجد باشند و ارسال عکس توسط عکاس و شرکت در جشنواره به منزله اعلام مالکیت معنوی عکس ها  و به معنای پذیرش شرایط و مقررات جشنواره است.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ادامه داد: ارسال جمعاً 5 عکس برای جشنواره از هر شرکت کننده،  ارسال یک مجموعه 7عکسی از فعالیت های هر کانون، حذف عکس های دارای لوگوو تاریخ و عکس های دستکاری و مونتاژ شده و قاب داشتن عکس ها از شرایط اختصاصی  این جشنواره است.

 وی با بیان اینکه ارسال عکس های گرفته شده توسط موبایل مانعی ندارد افزود: عکس ها در یک فایل به نام عکاس یا کانون ارسال شود.

 حجت الاسلام ذوالفقاری با بیان اینکه شرکت کنندگان تا 30بهمن 1395 مهلت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند گفت: اعلام نتایج و معرفی 5 نفر از برگزیدگان دهم اسفند سال جاری  و تقدیر از برگزیدگان در مراسم گرامیداشت 18اسفند در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراک برگزار می شود.

 این مقام مسئول با بیان اینکه امسال در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی نمایشگاهی از آثار ارسالی« عکس  18 اسفند»  دایر می شود ادامه داد: به کانون های که بیشتر شرکت کننده و همچنین عکس های که دارای مفهوم و نشان دهنده فعالیت های مسجدی باشد مساعدت صورت می پذیرد.

 آئین نامه جشنواره



جهت دریافت پوستر روی عکس زیر کلیک بفرمائید

۹۵/۱۰/۱۶
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]