سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: مساجد به عنوان پایگاهی مهم حفظ و حراست از آرمان های انقلاب اسلامی و ارزش ها را بر عهده دارند.

به گزارش رابط عمومی  از اراک، حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان مرکزی امروز(22دی) در جلسه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان مرکزی که در سالن جلسات دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی تشکیل شد ضمن تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: جریانات انقلاب اسلامی برخواسته از فطرت خداجوی مردم بود که سوره مبارکه شمس نیز به این مهم اشاره دارند.

 

وی افزود: مردم به بهانه عدالت خواهی انقلاب کردند و نباید گرد و غبار روی آن را بپوشاند و فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در  مورد انقلابی بودن، انقلابی شدن و انقلابی ماندن روی همین خطری است که ممکن است اهداف بزرگ انقلاب را تهدید کند.

 

مسئول کمیته مساجد دهه فجر ادامه داد: از سیاست های بزرگ مساجد که نقش اساسی و محوری در تبیین گفتمان انقلاب اسلامی دارد زیرا این کمیته از مردمی ترین کمیته های دهه فجر است و رسالت اصلی اعضای این کمیته تبیین اهداف اصلی انقلاب است.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری با بیان اینکه نباید جشن های دهه فجر فقط به جشن صرف تبدیل شود، گفت: تبیین اهداف انقلاب و زدودن گرد و غبار از روی اعتقادات مردم، ارتباط  دادن نسل های سوم و چهارم با انقلاب و بیان دستاوردهای آن باید در جشن های دهه فجر محور باشد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اظهار کرد: میزان اثربخشی مسجد را می‌توان در نهضت‌های دینی و سیاسی اسلام مشاهده کرد که در دوران اخیر در انقلاب اسلامی به اوج خود رسید؛ مسجد نقطه شروع نهضت امام راحل قیام و خروش مردم است.

 

وی افزود: برنامه‌ریزی مناسب برای تشکیل ستادهای مردمی دهه فجر در مساجد به منظور فراهم سازی زمینه مشارکت و حضور اقشار مختلف مردم در آیین‌های گرامی‌داشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از طریق برگزاری مراسم مختلف فرهنگی، علمی، هنری و ورزشی، فراهم سازی زمینه آشنایی هرچه بیشتر اقشار مختلف با آرمان‌ها، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله وظایف و ماموریت‌های کمیته مساجد است.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری تصریح کرد: تبیین نقش مساجد در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، فراهم سازی زمینه حضور و مشارکت هرچه بیشتر نمازگزاران مساجد در امر برنامه ریزی و برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر و آشنایی آنان با دستاوردهای انقلاب اسلامی از ماموریت های  کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی است.

 

وی همچنین به پوشش خبری برنامه های ایام دهه فجر توسط خبرگزاری شبستان تاکید کرد و گفت:‌ هر یک از دستگاه های عضو برنامه های اجرایی خود را جهت درج و انتشار به این خبرگزاری ارسال کند.

 

                     

 

در ادامه این جلسه حجت الاسلام سیدتقی امینی مسئول کانون فرهنگی هنری شهید کوچکی تخصصی نماز مسجد حضرت ابوالفضل(ع) اراک، احسان صالحی کانون شهید احمد گل محمدی مسجد صاحب الامر(عج)، مهرداد عظیمی کانون فاطمیون مسجد کوثر، علی شعبانی کانون نور الزهرا(س) مسجد الزهرا(س)، احمد تکلو کانون شهید احمد کاظمی مسجد چهارده معصوم(ع)، منصوری کانون شهدای سنجان مصلا سنجان، رضاکوچکی مسئول دفتر نمایندگی کانون های مساجد در منطقه ویژه خمین و محمدمهدی کارکن مسئول دفتر نمایندگی منطقه ویژه ساوه به بیان پیشنهادات و برنامه های کانون های خود پرداختند.

 

همچنین مهدی رضاییان از اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: پاسخگویی و رفع شبهات جوانان، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، مسابقات قرآن در مناطق شهری و روستایی، همایش با روحانیون مستقر و طرح هجرت، گفتمان های دینی با موضوع خانواده، اعزام مبلغ، اعزام قاری و مداح به مراسم های دهه فجر در مساجد و حسینیه ها، آذین بندی محیطی، دیدار با خانواده های شهدای روحانی در استان، سه برنامه ویژه شهدای مدافع حرم در شهرهای اراک، دلیجان و ساوه از جمله برنامه های این اداره کل در دهه فجر است.

 

حجت الاسلام فراهانی از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هم به برنامه ریزی جهت پخش تراکت 22بهمن، انتشار ماهنامه گلبانگ آدینه اختصاصی دهه فجر، برگزاری مسابقات ورزشی فرهنگی، تجلیل از خانواده شهدا و مراسم شبی با شهدا در دهه فجر اشاره کرد.

 

محمد غفاری از اداره کل اوقاف و امور خیریه در این جلسه به تشریح برنامه های این اداره پرداخت و گفت: محوریت برنامه های این اداره بقاع متبرکه هستند که برنامه های همچون جشن های دهه فجر، مقصد و مبدا راهپیمایی، ایستگاه های صلواتی، مسابقه کتابخوانی، ختم قرآن و صلوات و پخش نوای الله اکبر از ماذنه و مناره ها در بقاع متبرکه برگزار می شود.

 

کمیته مساجد ستاد دهه فجر از دستگاه های مختلف در حوزه مسجد از جمله اوقاف و امورخیریه، اداره کل تبلیغات اسلامی، سپاه روح الله، ستاداقامه نماز، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، ستادامر به معروف و نهی از منکرو کانون های فرهنگی هنری مساجد، دفاتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در مناطق ویژه ساوه و خمین تشکیل شده است.





۹۵/۱۰/۲۲
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]