سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

معاون آموزش پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: مساجد پس از انقلاب پایگاه درس آموزی مردانگی بودند و به عنوان اصلی ترین پایگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت می کردند .

به گزارش روابط عمومی از اراک، محمدرضا جعفری، معاون آموزش پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور شامگاه گذشته در مسجد صاحب الامر(عج) کوی صالح آباد اراک در جمع نمازگزاران به مناسبت دهه مبارک فجر گفت: وقتی با مطالعه در تاریخ، انقلاب اسلامی را با انقلاب های متعدد دنیا مقایسه می کنیم تفاوت های زیادی مشخص می شود؛ هر انقلابی برای تداوم نیازمند مقبولیت و مشروعیت است که همین دو مؤلفه انقلاب اسلامی را تداوم بخشیده است.

 وی ادامه داد: انقلاب های مشهور و رایج در دنیا نیاز دنیوی را فراهم می کنم اما انقلاب اسلامی ایران صرفا برای اسلام انجام شد؛ علت به وجود آمدن انقلاب تداوم آن را نیز تضمین کرده و مشروعیت انقلاب اسلامی ایران با انتخابات های متعددی که برگزار شد ثابت شده است.

 معاون آموزش پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: یک مسجد انقلابی مردم را در برابر دشمن را بیدار کرده و توطئه های دشمن را خنثی کند؛ مساجد مجللی در کشور های اسلامی وجود دارند که مسجد تراز اسلامی نبوده و انقلابی نیستند در نتیجه دردی را از اسلام دوا نمی کنند؛ وقتی مسجدی کارکرد سیاسی اش اجرا شد یک مسجد انقلابی می شود.

 جعفری تصریح کرد: مساجد پس از انقلاب پایگاه درس آموزی مردانگی بودند و به عنوان اصلی ترین پایگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت می کردند و در حال حاضر نیز حفظ و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی وظیفه اصلی مساجد و کانون های فرهنگی، هنری مساجد است.

 این مقام مسئول اظهار کرد: مهم ترین رسالت کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد ترویج اندیشه ‌های اسلامی و نهادینه کردن فرهنگ مساجد است که می‌ تواند بهترین جایگاه برای تعیین و ساماندهی تفکر مردم و اهالی مسجد باشد.

 وی با بیان اینکه راستا کانون‌ های فرهنگی و هنری تشکیل شدند تا نقش مسجد را در فرهنگ جامعه که از زمان صدر اسلام وجود داشت، احیا کنند، عنوان کرد: امروز کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد یکی از کارآمدترین، فراگیرترین و مؤثرترین مراکز فرهنگی سازمان یافته تلقی می ‌شوند.

جعفری افزود: یکی از ابزارهای مقابله با تهاجم فرهنگی، زنده ساختن نقش مساجد در فرهنگ عمومی جامعه است و برنامه‌ های کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد اهمیت خاص و ویژه ‌ای در توسعه شاخص‌ های فرهنگی کشور دارند و سبب می ‌شوند آحاد مردم با فعالیت‌ های فرهنگی و هنری درگیر شوند.

 

 

                                  

 

لازم به ذکر است در ابتدای این مراسم احسان صالحی مسئول کانون فرهنگی هنری شهید گل محمدی  مسجد صاحب الامر(عج) کوی صالح آباد اراک ضمن پرداختن به ارائه گزارشی از برنامه های این کانون در طول سال، ویژه برنامه های دهه مبارک فجر را بیان کرد.

 در پایان این مراسم نمایشگاه عکس برنامه ها، فعالیت ها و عملکرد کانون فرهنگی هنری مسجد و همچنین پارک محله ای کودک که این پارک نیز به همت کانون فرهنگی و با همکاری شهرداری احداث شده است با حضور معاونت ستاد عالی کانون های مساجد کشور، ساکنین و نمازگزاران مسجد بهره برداری و افتتاح شد.





۹۵/۱۱/۱۶
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]