سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: امام خمینی(ره) بانی عمران معنوی مسجد در عصر حاضر بودند.

به گزارش روابط عمومی از اراک، حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی شامگاه گذشته(13بهمن) در جمع نمازگزاران مسجد حجه ابن الحسن(عج) کانون فرهنگی هنری مشکات اراک با بیان جایگاه مسجد در دوران انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) بزرگترین کسی بود که با قلمداد کردن مسجد به عنوان مکانی که بتوان همه فعالیت ها را از انجا اداره کرد بانی عمران معنوی مسجد بودند.

 وی با بیان اینکه در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران همه سخنرانی های امام(ره) از مسجد در سراسر جهان انتشار می یافت افزود: کارکردهای مسجد در آن دوران مانند کارکردهای مسجد در زمان پیامبراکرم(ص) بود از این لحاظ پیام هایی هم که از این مکان مقدس اشاعه می یافت ماندگار و موثر بود.

 حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: مساجد اکثرا محل تجمع مردمی و از مکان‌های برنامه‌ریزی تظاهرات علیه رژیم شاه بود همچنین مساجد در زمان انقلاب نقش سنگر را داشتند و شروع همه حرکت‌های انقلابی در این مکان مقدس بود.

 این مقام مسئول زنده نگه داشتن فضای انقلابی را از مهمترین برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دانست و گفت: برنامه‌های کانون ها در دهه مبارک فجر در راستای تبیین مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و اندیشه های امام خمینی (ره) و نقش مساجد و مردم در پیروزی انقلاب اسلامی گام موثری برای آشنایی هر چه بیشتر همگان با دستاوردهای انقلاب است.

 وی تصریح کرد: مردم به خاطر دین به میدان آمدند و با وحدت و انسجام این انقلاب را به پیروزی رساندند همچنین رهبری صحیح و پیامبر گونه امام راحل، اتحاد و اعتقاد مردم به مذهب، موجب پیروزی انقلاب شد و امروز هم همین عوامل موجب بقای انقلاب و صدور فرهنگ آن است.

 حجت الاسلام ذوالفقاری در ادامه با اشاره به اینکه امروز نیز قوت‌بخشی به عمران معنوی مساجد از اهداف مهم در سطح کانون‌های مساجد است اظهار کرد: اقدامات لازم برای رشد و توسعه کیفی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد انجام می‌شود تا جامعیت کانون‌های مساجد به نقطه‌ای برسد که در کنار احداث هر مسجدی کانون ایجاد شود.

 در ادامه این مراسم مسئول کانون فرهنگی هنری مشکات مسجد حجه ابن الحسن(عج) اراک به بیان برنامه های این کانون در ایام الله دهه فجر پرداخت.

 

 



۹۵/۱۱/۱۶
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]