سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

اولین دوره مسابقات ترتیل خوانی قرآنی کریم با عنوان« تلاوت نور» هم اکنون در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراک و مسجد حضرت ابوالفضل(ع)  برگزارشد.


به گزارش روابط عمومیاز اراک، اولین دوره مسابقات ترتیل خوانی قرآنی کریم با عنوان« تلاوت نور» به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به مناسبت  سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت دهه مبارک فجر در همه شهرهای استان مرکزی و در مساجد مجری  طرح تلاوت نور برگزار شد.

این مسابقه ویژه تالیان و قاریان طرح تلاوت نور مساجد استان مرکزی در گروه های سنی زیر18سال، 18 تا سی سال و بالای سی سال در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار شد که امروز (29بهمن) برگزیدگان آن در دو رده در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب و در رده سنی زیر18سال در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) اراک با هم به رقابت می پردازند؛ طی برنامه ریزی های قبلی در هر گروه سنی از سه نفر برگزیده تقدیر می شود که نفرات اول در هر گروه در مراسم گرامیداشت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مورد تقدیر ویژه قرار می گیرند.

 

                        

 

 حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در این مراسم گفت: امید است برگزاری این مسابقات به ما کمک کند ادامه مسیر زندگی را از کلام الله وحی ترسیم کنیم و با تفکر در آیات الهی سعی در ایجاد معنویت در زندگی روزمره داشته باشیم.

 وی شکل گیری گفتمان قرآنی را هدف نهایی کانون های مساجد از برگزاری مسابقات قرآن دانست و افزود: گاهی احساس می شود علت همه ناکامی ها و گرفتاری های پیش آمده در زندگی نتیجه غفلت از قرآن کریم است.

 حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: اجرای طرح تلاوت نور زمینه ای شد برای کسانی که در به حضور در نماز جماعت مشرف می شدند بتوانند از فرامین قرآن کریم نیز بهره مند شوند.

 این مقام مسئول با بیان اینکه استان مرکزی اولین استانی است که این گونه مسابقات را برگزار می کند اظهار کرد: حضور علاقمندان به ساحت مقدس قرآن کریم در برخی شهرهای استان غیرقابل تصور بود و الحمدالله استقبال گسترده ای از این مسابقات شد.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود: شرکت در مسابقات قرآنی باعث می‌شود که شخص بیشتر تلاش کند تا بتواند با فهم و درک آیات قرآن، انس و الفت بیشتری پیدا کند و به سعادت برسد؛  تلاوت قرآن به کارهای انسان نظم بخشیده و امنیت و آرامش را به ارمغان می‌آورد و باعث پیشرفت مادی و تکامل معنوی می‌شود.

 

 

                              

 





۹۵/۱۱/۳۰
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]