سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: مدیریت اوقات فراغت از جمله مهم ترین اقدامات کانون های فرهنگی هنری مساجد است.


به گزارش روابط عمومی از اراک، حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی امروز(5اسفند) در جلسه هماهنگی برنامه های اوقات فراغت 96 که در سالن جلسات دبیرخانه برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری زهرای مرضیه (س) گفت: گذراندن اوقات فراغت تاثیرات مهمی بر زندگی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی نوجوانان و جوانان و خانواده های آنها دارد زیرا همین زمان های اوقات فراغت هویت های جدیدی را برای افراد رقم می زند که با آینده او و کشور ارتباط مستقیم دارد.

 وی با بیان اینکه مقوله اوقات فراغت تنها منحصر به فصل تابستان نیست بلکه به این مهم باید در طول سال و بارویکرد خلاقانه توجه شود گفت: غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در کانون های فرهنگی هنری مساجد  با هدف تقویت بنیه اعتقادی، دینی و ارزش های انقلاب اسلامی و هدایت نسل جوان جامعه به حضور فعال در مساجد و شرکت در فعالیت های فرهنگی و قرآنی برگزار می شود.

 حجت الاسلام ذوالفقاری افزود: اوقات فراغت فرصت مناسبی برای ایجاد بستری مناسب و جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به برنامه های کانون های فرهنگی مساجد است و این امر با برنامه ریزی جامع و دقیق، استفاده از تمام ظرفیت ها، تنوع بخشی به فعالیت ها و برنامه ها و اهتمام نسبت به اجرای فعالیت های شادی آفرین و نشاط آور در پرتو آموزه های دینی محقق می شود.

 وی اظهار کرد: رشته هایی که همه ساله برای برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در کانون های فرهنگی هنری مساجد  در نظر گرفته می شود مورد استقبال واقع می شود؛  قرائت و آموزش های قرآن، نقاشی، خط و خوشنویسی، طرح کتابخوانی، کلاس های ورزشی، اردو های تفریحی، اجرای سرود، شعر خوانی، اجرای نمایش و... از رشته های اجرایی در کانون فرهنگی هنری مساجد است.

 این مقام مسئول با بیان اینکه در اوقات فراغت بایستی با همفکری و همدلی و برنامه ریزی صحیح زمینه آموزش‌های دینی در مساجد را فراهم کنیم خاطرنشان کرد: استفاده از مربیان خلاق در کلاس های طرح اوقات فراغت کانون فرهنگی هنری مساجد مرکزی باعث جذب جوانان و نوجوانان شده است.

 

 

                              

 

در ادامه این جسله هر یک از مسئولان کانون های مساجد به بیان نظرات و پیشنهادات خود برای برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه های اوقات فراغت و بررسی نقاط ضعف و قوت اوقات فراغت سال گذتشه پرداختند.

 کلاس های اوقات فراغت از ۱۰تیر ماه ۱۳۹۶ تا هجدهم شهریور مصادف با عید سعید غدیر دایر است.

 




۹۵/۱۲/۰۷
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]