سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: کار در حوزه قرآن و مسجد زمینه بهره مندی از سبک و سیاق زندگی معنوی و اسلامی را فراهم می کند.


به گزارش روابط عمومی از اراک، محسن شریفی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی امروز(8اسفند) در جمع کارکنان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد مرکزی گفت: تاسیس کانون ها در مناطق روستایی سبب بهره مندی همگان از فعالیت های فرهنگی شده است.

 وی با بیان اینکه بیش از 50درصد از مردم استان مرکزی در شهرستان ها و روستاها ساکن هستند، بر نگاه تمرکز زدایی مسئولان تاکید کرد و افزود: تمرکز زدایی و جامع نگری رهایی بخش بسیاری از آسیب های اجتماعی است.

 شریفی، پژوهش را حلقه مفقوده در حوزه فرهنگ عنوان و اظهار کرد: پژوهش ها ضمن آسیب شناسی راه، استراتژی را به ما نشان می دهد که با توجه به گسترش روز افزون فضای مجازی این مهم بیش از پیش احساس می شود.

 وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی از جمله فرانسه در بحث حفظ ارزش ها و هویت فرهنگی کشورشان و مبارزه با هجوم فرهنگ آمریکایی پیشقراول هستند ادامه داد: این طرز تفکر برخی از کشورهای اروپایی وظیفه ما را در کشور اسلامی نسبت به حفظ شعائر، فرهنگ، آداب و رسوم و زیر ساخت های فرهنگی سنگین تر می کند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بجا و مناسب خواندن واحدی به نام واحد خواهران در مجموعه ستاد عالی کانون های  فرهنگی هنری مساجد گفت: در حوزه تربیتی بخش عمده ای بر عهده مادران است و چنانچه ما در حوزه زنان و تقویت فرهنگ دینی و قرآنی بین این قشر تاثیرگذار جامعه آسوده خاطر باشیم مطمنا فرزندانی با نگاه دینی برای آینده کشور تربیت خواهند شد.

 وی با بیان اینکه یکی از برکات ماه مبارک رمضان آشنایی بیشتر مردم با مفاهیم قرآنی است، ابراز امیدواری کرد: در ماه مبارک رمضان سال 1396 نمایشگاه قرآن کریم در خور شان مردم استان دایر شود.

 این مقام مسئول، غفلت از گنجینه مفاخری را که این استان در قلب خود دارد را مطلوب ندانست و گفت: استان مرکزی در داشتن بسیاری از مفاخر و نام آوران منحصر به فرد است که باید مورد تکریم واقع شوند و سرلوحه کارمان پرداختن به این مفاخر باشد.

وی با بیان اینکه هرکس در فعالیت های قرآنی و مسجدی ورود پیدا کند قطعا بهره لازم را خواهد برد افزود:  فضاهای قرآنی و معنوی تاثیر بسزایی در جذب جوانان به اموزه های دینی دارد.

 

 

               

 

در ادامه این دیدار حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت های این دبیرخانه گفت: 530کانون فرهنگی هنری در مساجد این استان مشغول به فعالیت هستند که طی درجه بندی های انجام شده کمتر از 10درصد این کانون ها در سطح 3 هستند و اکثر کانون ها در همه ایام سال دایر و فعال هستند.

 وی با اشاره به فعالیت های جنبی این دبیرخانه غیر از برنامه های ابلاغی که در طول سال محول می شود افزود: برنامه ها و فعالیت های دبیرخانه کانون های مساجد استان مرکزی تکمیل کننده برنامه های ستاد عالی است و در سه سال اخیر جز دبیرخانه های برتر در سطح کشور بوده است.

 این مقام مسئول به طرح تلاوت نور و برگزاری مسابقه ای با این عنوان در ایام الله دهه فجر اشاره و عنوان کرد: به حمدالله استقبال پرشوری از این برنامه در مساجد مجری طرح به عمل آمد که امید است این برنامه عظیم قرانی مبنایی برای برگزاری هر چه باشکوه تر در سال های آینده باشد.

 حجت الاسلام ذوالفقاری در ادامه به 18اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیامی صادر می کنند که در مراسم قرائت خواهد شد.




۹۵/۱۲/۰۹
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]