سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

 

کارگاه آموزشی قرآن، خانواده و فرزندسالم روز گذشته(۱۳اسفند) به همت کانون فرهنگی، هنری صاحب الزمان (عج) مسجد جامع روستای قالهر دلیجان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی از اراک، این برنامه با حضور استاد محمد حسین محمدی استاد مدرسه عالی علوم قرآن وحدیث با سخنرانی در سه بخش پدران، مادران و فرزندان برگزار شد.  

 استاد محمد حسین محمدی در این کارگاه آموزشی گفت: چگونگی تربیت فرزند یکی از وجوه درخشنده سیمای خانوادگی امیرالمؤمنین (ع) است وآشناشدن برخی از اصول تربیت فرزند و حقوق آنان بر پدر و مادر از دیدگاه امیرالمؤمنین (ع) یکی از اهداف برگزاری این کارگاه است.

 محمدی افزود: انتخاب نام نیکو،‌ گفتن اذان و اقامه در گوش فرزندان و انجام عقیقه (قربانی گوسفند) برای آنان، بازی با فرزندان، رعایت اصل بی طرفی، عدالت و مساوات بین فرزندان،داشتن برنامه جهت تمرین، تشویق و تربیت عبادی و دینی فرزندان، مکلف نمودن فرزندان به رعایت ادب و اخلاق اسلامی،استفاده از فرصت های مختلف جهت انتقال تجربیات و نصایح از جمله حقوقی است که فرزند برگردن والدین خود دارد.

 وی تصریح کرد: یکی از حساسیت های کودکان جانبداری و توجه خاص پدر و مادر به یکی از فرزندان دیگر است که در روایات بر رعایت عدالت و مساوات بین فرزندان و محبت کردن، هدیه دادن و توجه نمودن به خصوص توجه به حساسبت بیشتر دختران در این مورد تأکید شده است.

استاد مدرسه عالی علوم قرآن وحدیث ادامه داد: تأدیب کودک یعنی ملازم ساختن و مکلف نمودن او به رعایت ادب و اخلاق اسلامی، بدین معنی که هر چند کودک نسبت به حکمت آداب مزبور، درک و فهمی ندارد ولیکن از باب تمرین و تمهید، وی را به انجام آنها مکلف می کنیم و مهم این است که کودک خود را در تکلیف احساس کرده، بداند اگر تن به تکلیف ندهد با الزامهایی روبرو خواهد شد. علی (ع) در این باره می فرماید.محمدی اظهار کرد: بدیهی است خانه ای که ظریف ترین نکات تربیتی، با چنین دقتی در آن مراعات می شود محل پرورش انسان هایی چون امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و زینب (س) خواهد بود؛  اگر چه امیرالمؤمنین (ع) حقوق زیادی برای فرزندان قائل شده اند، ‌اما از آن سو هم وظایفی برای فرزند بر شمرده اند که مهمترین آنها این است که فرزند، پدر و مادرش را در هر چیز مگر در نافرمانی از خداوند سبحان اطاعت و پیروی کند.

 

 




۹۵/۱۲/۱۵
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]