سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: کانون های مساجد زندان های استان خروجی های بسیار شاخصی از جمله تربیت قاریان و حافظان قرآن دارد.


به گزارش روابط عمومی از اراک، حجت الاسلام ذوالفقاری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی امروز(15اسفند) در دیدار با مدیرکل زندان های استان مرکزی گفت: ایمان وتقوی دو مؤلفه بسیار مهم برای پرهیز از خطا و ایجاد زندگی سالم است از اینرو تقویت باورهای اعتقادی در بین این گروه ضروری واز بروز زمینه های تکرار جرم وبزه خواهد کاست.

 وی با بیان اینکه هم اکنون دو کانون شهید کچویی و شهید مطهری در زندان اراک تاسیس شده که  با مسئولان دلسوز و سخت کوش مشغول به فعالیت هستند و با تجربه موفق این دو کانون امید است در زندان های سایر شهرستان های استان نیز کانون های فرهنگی هنری تاسیس شود.

 حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: باید با برنامه ریزی های شایسته و در خور استفاده زندانیان بر نیاز های فرهنگی آنان توجه روز افزون شود و با ارائه برنامه های مفید فرهنگی و مذهبی برای هموطنانی که در زندان ها بسر می برد در راستای رشد فرهنگی و مذهبی آنان تلاش داشته باشیم.

 علی عباس فلاحتی مدیرکل زندان های استان مرکزی در این دیدار گفت: اساس کار فرهنگی در زندان بر مبنای قرآن کریم است که مهمترین و محکمترین کتاب هدایت انسان ها است.

 وی  با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنری در مسجد زندان توانسته اند در مسیر اشاعه فرهنگ اسلامی و مذهبی پیشگام باشند و امید است تاسیس کانون های بیشتر در همه زندان ها گام دیگری برای پیشبرد اهداف عالی نظام و کاهش دغدغه های مقام معظم رهبری باشند.

 این مقام مسئول اظهار کرد: وقتی می بینیم که در زندان حافظ قرآنی تربیت می شود بر داشتن فرهنگ زیبای اسلامی بر خود می بالیم و با تمام تلاش برای رشد این فرهنگ از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.

 فلاحتی افزود: وظیفه داریم زمینه حضور پر رنگ مددجویان را در مساجد وحسینه های زندانها فراهم کنیم و برای تقویت روحیه دینی و مذهبی زندانیان لازم است برنامه های ویژه در فضای معنوی مساجد و نمازخانه ها تقویت شود.

 مدیرکل زندان های استان مرکزی گفت: خیلی از زندانیان بر اثر یک لحظه غفلت یا یک اشتباه کوچک گرفتار شده اند در حالیکه دل های پاک و آماده ای برای حضور در مراسم معنوی دارند و کانون های مساجد با یک کار فرهنگی و با برنامه ریزی خوب تلاشی برای پذیرش قلوب این افراد انجام داده است.




۹۵/۱۲/۱۵
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]