سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

 

همزمان با فرا رسیدن ۱۸ اسفند؛ سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، سیدرضا صالحی امیری؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیامی را به این مناسبت صادر کرد.


بسم‌ الله الرحمن الرحیم

مسجد، خانه خدا و مامن عاشقان دلباخته و مشهد شاهدان جمال و جلال الهی است. مسجد، معراج بندگان آزاد و وارسته‌ای است که جز وصال دوست هیچ نمی‌خواهند و غم و شادی خود را به رضای دوست گره زده‌اند، از این مکان انسان به مرتبه والاتر اعتلا یافته و جسم و جان خویش را به رایحه سعادت و رستگاری معطر می‌کند.

مسجد نه فقط محفل عبادت و مجلس انس و عاشقی، که پایگاه فرهنگ و انسان‌سازی است، بارقه‌های نخستین انقلاب اسلامی از مسجد قوام یافت و تاریخ‌ساز شد، از همین مسجد است که می‌توان در جهان پرآشوب امروز و تزلزل‌های روحی و فکری و آشفتگی‌های فرهنگی، ندای رهایی‌بخش، کلام انسان‌ساز، نوید تعالی‌بخش و قول امیدآفرین اسلام را به تمامی دل‌های رنجور و خسته از مادی‌گرایی طنین‌انداز کرد.

مسجد، سنگری حیات‌بخش در برابر کلام تحریف شده و آکنده از خشونت و اسلام داعشی است و از اینجاست که می‌توان پیام اسلام راستین محمدی (ص) یعنی اسلام رحمت، عزت و سعادت را در جهان منتشر کرد.

به لطف پروردگار و تلاش‌های دلسوزانه خادمان فرهنگ غنی ایران اسلامی، امروز مسجد کانون فعالیت‌های انسان‌ساز فرهنگی، هنری، علمی، عرفانی و عبادی گردیده و جایگاه آن در عرصه گسترده فرهنگی کشور بازیابی شده است. اگرچه تا رسیدن به جایگاه حقیقی مسجد و نقش متعالی آن راه درازی در پیش است اما فعالیت‌های گوناگونی را که با کوشش انسان‌های خیّر و مومن در مساجد صورت می‌گیرد، شایسته ارج و تقدیر می‌دانم.

برکات اقداماتی که کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این سال‌ها به آن همت گمارده‌اند، دستاوردهای معنوی روحیه و فرهنگ مسجدی را در سراسر کشور عمق دوچندان بخشیده است.

کارنامه درخشان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نشان از آن دارد که توانایی و ظرفیت بالایی در فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ ایثار و عبادت و معنویت در این عرصه وجود دارد.

از این رو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید مرکز فعالیت‌ فرهنگی و هنری کشور باشد و با تلفیق درایت و عقلانیت فرهنگی و هنری روزآمد و کارشناسانه، با روحیه و فرهنگ ایثار و معنویت از این ظرفیت بی‌کران در ارتقای سلامت روحی و معنوی جامعه امروز بهره برد.

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نماد عقلانیت و دیانت هستند که می‌توانند در جهان امروز نقش یگانه و خاص خود را ایفا کرده و با افزودن بر جاذبه‌های معنوی خود، پایگاه عشق و عقل برای جوانان مستعد و پرشور و معنویت‌گرا باشند، باید قدر این نعمت بزرگ را با مدیریت آینده‌نگر و ژرف‌اندیش ارج نهاد و شاکر این نعمت عظیم الهی بود.

بدین‌وسیله مراتب تقدیر خود را از خدمات کوشندگان و فعالان مساجد و مسجدی‌های عزیز و مومن ابراز کرده و از خداوند متعال اجر روزافزون شما مومنان خداجو را مسئلت دارم.

 

 

سیدرضا صالحی امیری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی




۹۵/۱۲/۱۸
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]