سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی


 

همزمان با فرارسیدن ماه رجب، برنامه‌های متنوع و اثرگذاری از سوی کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان مرکزی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی از اراک، همزمان با فرارسیدن ماه رجب، حلول بهار مناجات، ماه پیوند بندگان با معبود مهربان و میلاد امام محمد باقر(ع) درکانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر استان مرکزی مراسم جشن و سرور به پاشد. روایات و احادیث فراوان در مورد اهمیت این ماه و همچنین، ولادت و وفات ائمه معصومین(ع) سبب شده تا رجب، ماه پرفضیلت محسوب شود.

 این جشن ها که باحضورعامه مردم و باهمت پرتلاش کانون های فرهنگی مساجد به اجرا درآمد شور وشادی خاصی به مساجد بخشید. برخی شرکت کنندگان دراین جشن از مهمانان نوروزی بودند که خود را در این برنامه سهیم دانستند و سال جدید خود را با جشن میلاد پنجمین اختر تابناک ولایت امام محمدباقر(ع) آغازکردند.

 ماه رجب ماه رسیدن به سرمنزل مقصود، از ماه های بزرگی است که طلوع سه امام معصوم ،امام علی (ع)،امام محمدباقر(ع)، وامام جواد(ع)،را در آن شاهدیم وشروع بزرگترین جنبش تاریخ بشری، یعنی برانگیخته شدن پیام آور مهر و محبت ،محمد مصطفی (ص) برای هدایت انسان ها، درآن اتفاق افتاده است.

 ازجمله فضیلت های ماه رجب آن است که( ایام البیض ) در آن واقع شده یعنی روز سیزدهم ، چهاردهم و پانزدهم و اعتکاف برای خداو روزه داری که در آموزه های دینی برآن تاکید و سفارش شده است و مساجد خود را برای پذیرای بندگانی که فرصتی خواهند یافت تا فارغ از هیاهوی پایان ناپذیر زندگی چند روزی باخود خلوت کنند، آماده می کنند.




۹۶/۰۱/۱۴
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]