سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به تعلیم احکام مرتبط بانماز جهت معرفی اهمیت وآثار معنوی، آثار اجتماعی وسیاسی ومهمتر از همه آثار اخلاقی وتربیتی این فریضه الهی بین اعضای کانون ها تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی از اراک، حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی امروز(31فروردین) در جلسه کارگروه های اوقات فراغت تابستان 96 که در سالن جلسات این دبیرخانه برگزار شد گفت: نماز جماعت مهمترین اصل در کانون های مساجد و به ویژه برنامه های اوقات فراغت است.

 وی افزود: امام جماعت مدیر مسجد است و همه ارکان مسجد باید با مدیریت امام جماعت برای حضور پررنگ نوجوانان به مسجد تلاش و برنامه های متنوعی را برای جذب این قشر از جامعه در مسجد طراحی کرد.

حجت الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد: اگر بخواهیم جامعه ای پویا در عرصه تمدن دینی داشته باشیم باید به نماز توجه ویژه شود زیرا مهمترین و اثر گذار ترین عمل در این عرصه اقامه نماز است؛ برای رفع ناهنجاری‌های جامعه باید به مسجد و نماز اهمیت بیشتری بدهیم و مسجد را محور برنامه‌های دینی و فرهنگی قرار دهیم.

 این مقام مسئول گفت: اگر بخواهیم شخصیت نوجوانان و جوانان تغییر یافته و به تکامل برسد لازم است آنان را در مساجد با نماز که بزرگترین فریضه الهی است آشنا سازیم.

 وی با بیان اینکه سومین دوره طرح تربیتی بوسه ای بر آسمان امسال نیز طبق سنوات گذشته ویژه مربیان طرح نماز کانون ها برگزار می شود ادامه داد: این طرح در قالب کارگاه های مهارتی تربیتی و آموزشی با مرکزیت شهرهای اراک، خمین و ساوه در روزهای 13، 14 و 15 اردیبهشت برای برگزاری هر چه باشکوه تر و اثرگذارتر کلاس های اوقات فراغت کارگروه فرهنگی برگزار می شود.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اظهار کرد: کارگروه هنری، ورزشی و فوق برنامه و اردوها، کارگروه تبلیغات، اطلاع رسانی و نظارت و ارزشیابی و کارگروه قرآنی، محتوا و آموزشی با حضور مسئولان کانون های تخصصی تشکیل شده است و مصوبات این کارگروه ها در اجرای مطلوب تر کلاس های تابستانی لحاظ می شود.

 

 

لازم به ذکر است، در اولویت داشتن کلاس های قرآنی با شیوه های نویسن تدریس، استفاده از فضای طبیعت برای تحکم بخشی به آموزش های کلاس ها، بهره مندی از کارهای مشارکتی، استفاده از ظرفیت اموزش و پرورش برای آشنا کردن دانش آموزان با کلاس های تابستان در مسجد،  تبلیغات مستمر از طریق شبکه های مجازی از جمله سایت ها و رسانه های محلی و محیطی، اجرای اردوی برون استانی ویژه اعضای ممتاز کلاس های تابستانی، تاکید بر برگزاری اردوهای داخل استانی برای تمام شرکت کنندگان کلاس های تابستانی، برگزاری جلسات برای والدین به صورت مستمر جهت یسکان سازی اموزش ها و مشارکت انان در برنامه های مسجد از مصوبات این جلسه بود.

 همچنین در این جسله مقرر شد تیم های بازدید کننده از کلاس های تابستانی در هر یک از شهرستان های مجری طرح اوقات فراغت علاوه بر تیم بازدید کننده ی استانی تشکیل شود.


۹۶/۰۲/۰۱
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]