سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان دلیجان گفت: کانون ها باید در زمینه ترویج و نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب از ابزار هنری به بهترین شکل استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی از اراک، حمید صادقی رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان دلیجان امروز(9اردیبهشت) در گردهمایی رابطین خواهر شهرستان دلیجان و نراق که در مسجد صاحب الزمان(عج) این شهرستان برگزارشد ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه گفت: امروزه زنان با توجه به نقش موثری که در نهاد خانواده دارند می توانند با حضور در مسجد سبب ارتقای سطع دانش و آگاهی خود شوند.

 وی حضور در مسجد و شرکت در برنامه های مسجد را فرصت مناسبی برای بیان ایده های خوب در حوزه مسجد و به اشتراک گذاشتن ایده ها و تجربیات فعالان حوزه مساجد دانست.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلیجان با بیان اینکه کانون ها باید در زمینه ترویج و نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب از ابزار هنری به بهترین شکل استفاده کنند ادامه داد: دشمنان در تهاجم فرهنگی تلاش می کنند باورهای زنان را تغییر دهند  که در این راستا استفاده از ابزار هنر در جذب دختران جوان می تواند بسیار موثر باشد.

  صادقی اظهار کرد: تمرکز دشمنان بر مقوله زن به عنوان یکی از مبانی هجوم سیاسی – تبلیغاتی علیه نظام اسلامی است و بارها این نکته مورد تاکید رهبری معظم انقلاب قرار گرفته که باید با روشنگری در افکار عمومی مردم جهان، اجازه ندهیم اهداف سیاستگذاران و برنامه ریزان غربی در  محقق شود.

 این مقام مسئول افزود: زنان باید جایگاه والا و شایسته خود را و جوهر اصلی اسلام را بشناسند، عزت و متانت و آگاهی و منطق در کنار عفاف و حجاب، همه این‌ها نکاتی هستند که در فرهنگ ما و دین ما در مورد جامعه ی زنان وجود دارد.

 شناسایی آسیب های اجتماعی و ارائه راه حل های مناسب جهت رفع آنها در دستور کار کانون های مساجد باشد معرفی چشم انداز و محورهای فعالیت های خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد، اهمیت کار تشکیلاتی و شبکه ای، ماموریت اصلی زنان مسجدی، محورهای فعالیت واحد خواهران و رابطان منطقه ای درسال آینده، نحوه افزایش تعامل و هم افزایی بین خواهران فعال در کانون های مساجد در جهت عملیاتی کردن مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه زن و خانواده، نقش زن و خانواده درشکل گیری تمدن نوین اسلامی درجمع خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد بیان می شود.

 احیای گفتمان نظام زن و خانواده در بستر مسجد طراز اسلامی از اهداف تشکیل سلسه گردهمایی هایی است که به همت واحد خواهران دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از اول اردیبهشت در شهرستان های استان مرکزی در حال برگزاری است.




۹۶/۰۲/۰۹
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]