سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
مسئول کانون فرهنگی هنری نورالزهرا(س) مسجد الزهرا(س) اراک گفت: کارگاه دو روزه تصویرگری داستان های قرآن کریم ویژه نوجوانان در این کانون برگزار می شود.

علی شعبانی، مسئول کانون فرهنگی هنری نورالزهرا(س) تخصصی هنرهای تجسمی مسجد الزهرا(س) اراک در خصوص برنامه های ماه مبارک رمضان این کانون به روابط عمومی در اراک گفت: کارگاه دو روزه تصویرگری داستان های قرآن کریم ویژه نوجوانان در این کانون برگزار می شود.

 وی افزود: در این کارگاه آموزشی شرکت کنندگان با  بهره مندی از استادان مجرب چگونگی تصویر گری آیات و داستان های قرآن کریم را آموزش می بینند و در مسابقه ای که اواخر ماه مبارک رمضان برگزار می شود شرکت می کنند.

 مسئول کانون فرهنگی هنری نورالزهرا(س) مسجد الزهرا(س) اراک اضافه کرد: در این کارگاه یک آیه توسط مربی قرائت می شود و پس از ترجمه و تفسیر به زبان کودکانه و بیان یک داستان مذهبی متناسب با آیه، کودکان به تصویرگری و نقاشی  آیات قرآنی می پردازند.
  وی افزود: هدف از اجرای این طرح ترویج آیات قرآنی، تقویت نقاشی کودکان، و تقویت جنبه های هنری، فرهنگی و دینی و در راستای چشم انداز و تعریف و تبیین برنامه های فرهنگی  هنری کانون تخصصی هنرهای تجسمی است.

 شعبانی با بیان اینکه تصویرسازی مفاهیم آیات قرآنی با بیان هنری برای کودکان ماندگارتر است اظهار کرد: قرآن به عنوان کلام خدا، خودش بیانی فوق هنری است و این جذبه را ایجاد خواهد کرد و تجلی این رفتار دینی، فرهنگی که آموزش قرآنی است در مقاطع بالاتر بروز و ظهور خواهد کرد.

 مسئول کانون فرهنگی هنری نورالزهرا(س) مسجد الزهرا(س) اراک به برگزاری مسابقه نقاشی و رنگ آمیزی اشاره کرد و گفت: این مسابقه ویژه کودکان 6 تا 10 ساله همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزار و به برگزیدگان آن طی جشنی همزمان با عید فطر جوایزی اهدا می شود.

 وی همچنین به پاسخگویی احکام ویژه روزه اولی ها خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان هنگام نماز مغرب و عشا امام جماعت مسجد به سوالات شرعی روزه اولی ها پاسخ می دهد.

 شعبانی اظهار کرد: کانون ها باید در زمینه تبلیغ و گسترش معارف والای اسلامی و قرآنی بتوانند از ابزارها و همچنین مطلوب‌ترین خروجی‌ها استفاده کند و به لحاظ کیفیت و گستردگی پیشرفت‌های خوبی داشته باشد.

 

۹۶/۰۳/۱۹
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]