سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
به مناسبت ماه مبارک رمضان مهد قرآن «سلاله نیکان» در روستای رباط میل اراک راه اندازی شد.

مسئول کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیا مسجد خاتم الانبیا اراک به روابط عمومی در اراک از راه اندازی مهد قرآن با عنوان «سلاله نیکان» خبر داد و گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان مهد قرآن سلاله نیکان در روستای رباط میل راه اندازی شد و با استقبال گسترده خانواده ها و کودکانشان مواجه شده است.

 مرضیه رباط میلی افزود: مهد قرآن «سلاله نیکان» به منظور آموزش قرآن با روش‌های نوین به کودکان در رباط میل  راه‌اندازی شد و  فعالیت این مهدکودک برای کودکان مقاطع سنی ۳ تا ۶ سال و با مجوز از اداره کل تبلیغات اسلامی تدوین شده است.

 وی افزود: نام‌نویسی مهدقرآن از اول ماه مبارک رمضان آغاز شد و هم اکنون 35 کودک دختر و پسر  آموزش های قرآن کریم را به طور جداگانه سه روز در هفته با بهره مندی از مربی مجرب فرا می گیرند.

 رباط میلی با بیان اینکه این مهدقرآن با بکارگیری مربیان قرآنی و نیروهای متخصص علوم تربیتی و روانشناسی با رویکرد نوین به آموزش قرآن به کودکان خواهد پرداخت ادامه داد: هدف از راه اندازی این مهدهای قرآنی این بود که کودکان با محیط مسجد بیشتر آشنا بشوند و با قرار گرفتن در فضای معنوی مساجد در کنار بالابردن مهارت های فردی خود با مسجد هم انس پیدا کنند.

 مسئول کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیا مسجد خاتم الانبیا اراک به تقدیر از فعالان قرآنی در روز جشن عید سعید فطر اشاره و عنوان کرد: روزه اولی ها و کسانی که در مراسم جزء خوانی قرآن کریم هر شب در مسجد فعالیت می کردند در روز عید فطر مورد تقدیر قرار می گیرند.

 وی برگزاری مراسم جشن ویژه روزه اولی ها را از دیگر برنامه های کانون خاتم الانبیا دانست و افزود: برای همه نوجوانانی که امسال به سن تکلیف رسیدند برگه هایی تهیه شده که با هر بار ورود به مسجد و حضور در نمازهای جماعت روی آن ها مهرهای مخصوصی حک می شود و بعد از پایان ماه مبارک به تعداد مهرهای بیشتر جوایزی اهدا می شود.

 رباط میلی اظهار کرد: ﻣﺮاﺳﻢ ﻟﯿﺎﻟﯽ ﻗﺪر به همت کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیا  از ﺳﺎﻋﺖ 22 ﺑﺎ ﻗﺮاﺋﺖ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﮐﺒﯿﺮ ﺗﻮﺳﻂ ذاﮐﺮان و مداحان اهل بیت(ع) آﻏﺎز ﻣﯽﺷﻮد و ﻣﺮاﺳﻢ ﺗﺎ ﺳﺎﻋﺖ 3 ﺑﺎﻣﺪاد ادامه خواهد داشت.

 وی گفت: با روزه داری خالص و صحیح می توان خود را برای شب های قدر و نزدیکی بیشتر با خدا آماده کرد چرا که با پالایش روح می توان عظمت شب های قدر را درک کرد و راه های سعادت را پیمود.

 

 

۹۶/۰۳/۲۳
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]