سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
مشاور خانواده و کارشناس رادیو معارف گفت: بدعت گذاری هایی که امروز از فرهنگ های غلط نشات گرفته موانع بزرگی را برای جوانان در امر ازدواج ایجاد کرده است.


به گزارش روابط عمومی از اراک، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون، مشاور خانواده و کارشناس رادیو معارف(31مرداد) در مراسمی که به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد امام حسین(ع) به همت کانون فرهنگی هنری مرحوم علی اکبر ابوترابی برگزار شد، گفت: نقش مادران و پدران در عرصه تربیتی بسیار پررنگ است.

 کارشناس رادیو معارف و شبکه قرآن  با تاکید بر اینکه ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) نمونه تکرار نشدنی در تاریخ است، گفت: این پیوند آسمانی نکات بسیار جالبی برایمان دارد اینکه اگر خواهان سعادتیم و پیروی راستین اسلام، بایستی تا مرز توان تلاش کنیم تا مراحل اول ازدواج بر مبنای صحیحی صورت گیرد.

 وی اظهار کرد: معیار گزینش همسر باید اخلاق نیکو  دینداری و ایمان قرار گیرد که این دومعیار برای تشکیل خانواده مطلوب و شایسته است و اگر در ازدواج نسل جوان این دو معیار نباشد واقعا در وصلت و تشکیل خانواده با مشکل زیادی مواجه خواهند بود.

 حجت الاسلام تراشیون افزود: ساده زیستی باید در تمام شئون زندگی جامعه و به خصوص ازدواج راه یابد و گرنه قید و بندهای اجتماعی در امر ازدواج که بیشتر نشأت گرفته از فرهنگ غیر اسلامی یا ساخته و پرداخته ذهن‌های کوتاه مادی و اشرافی است چون غل و زنجیر بر دست و پای جوانان و والدین آنها می‌افتد و بر فساد و نابسامانی‌های روانی و مشکلات اخلاقی می‌افزاید.

 این مشاور خانواده تصریح کرد: امروزه عوامل سخت برای ازدواج در جامعه به وجود آمده  و بعضی از مقررات و برنامه های که به صورت عرفی در جامعه به وجود آمده مانند چشم و هم چشمی و جهیزیه سنگین سبب سخت شدن ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج شده که در این زمینه خانواده ها و مخصوصا بزرگترها باید به دنبال ازدواج آسان برای جوانانشان باشند در غیر این صورت با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

 وی ادامه داد: شیوه ها و حدودی که در این دین مقدس برای امر مهم و حساس ازدواج بیان شده، راهی به سوی استحکام این امر مقدس الهی و چارچوبی برای رسیدن آن به فرجامی نیک و سعادت مندانه است.

 حجت الاسلام تراشیون گفت: بدعت گذاری هایی که امروز از فرهنگ های غلط نشات گرفته در بین خانواده ها حتی خانواده های کم درآمد و طبقه پایین تر جامعه ریشه دوانده و در حال گسترش است که خود موانع بزرگی را برای جوانان در امر ازدواج ایجاد کرده است و سبب می شود بسیاری جوانان از همان ابتدای زندگی با اولین دغدغه روبرو شده و نسبت به زندگی آینده دلسرد می شوند.

 در ادامه این مراسم از 9 زوج جوان موفق که به تازگی زندگی مشترکشان را آغاز کردند با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

 اول ماه ذی الحجه برابر است با سالروز پیوند آسمانی دو زوج والامقام حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله است

۹۶/۰۶/۰۲
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]