سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: قدم برداشتن در مسیر اهل بیت (ع) بدون پاسخ از سوی ....


به گزارش روابط عمومی از اراک، حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به همراه کارشناسان این دبیرخانه امروز(5شهریور) با حضور در کانون فرهنگی هنری مشکات، از طرح روکش مضجع شریف و نورانی حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام دیدن کرد.

 وی در این بازدید گفت: اهل بیت علیه السلام ستون های نجات بشر هستند و ارتباط انسان با ائمه اطهار به عنوان واسطه او با خدای متعال به سبب عینیت یافتن کمال بشر است.

 حجت الاسلام ذوالفقاری افزود: تاسی و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت درک ملکوت آسمان ها و زمین را برای انسان به دنبال داشته و او را به یقین و قرب الی الله نزدیکتر می سازد.

  روکش قبر مطهر شامل اسماء متبرکه چهارده معصوم علیه السلام، زیارت نامه حضرت عباس علیه السلام، 12 لقب از القاب قمر بنی هاشم مزین شده است و در مرکز این طرح نیز شعری از حضرت عباس خطاطی شده است؛ پارچه انتخاب شده برای این طرح مخمل کوبیده به رنگ یشمی در 10 متر مربع  است که با سرمه، ملیله، مروارید، منجوق دوزی و با طلا و نقره نیز می شود؛ امسال برای اولین بار با همت سازمان عتبات عالیات کشور واستان در مسجد حجت بن الحسن واقع در شهرک هجرت در حال انجام است.

  15 بانوی هنرمند در اجرای این طرح همکاری دارند؛ طراحی نقوش و تصاویر این طرح توسط خانم نراقی از طراحان برجسته کشوری و خطاط این کار استاد چگنی است.

 پیش بینی می شود این طرح طی یک سال دوخته و آماده شود و در نظر است این طرح در روز میلاد قمر بنی هاشم به آستان مقدس اهدا شود؛ طرح مذکور زیر نظر عتبات عالیات و با هزینه مردمی در حال اجراست که هزینه این طرح 80 میلیون برآورد شده است.

 

 

۹۶/۰۶/۰۶
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]