سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: تاکنون ۲۵۰ هزار سند شامل عکس، مکاتبات مربوط به دفاع مقدس، وصیت نامه شهدا جمع آوری شده است.


مصطفی مشایخی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی امروز ضمن بازدید از دفتر خبرگزاری شبستان در اراک در خصوص ماموریت های این اداره کل به روابط عمومی در اراک، گفت: حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دو ماموریت مهم حفظ و نشر ارزش های  دفاع مقدس را دنبال می کند که در حوزه حفظ کارهای اساسی ومبنایی از جمله جمع آوری کلیه اسناد مربوط به دوران هشت سال دفاع مقدس از هر اداره، ارگان، نهاد و هر کسی که هر چیزی از شهدا دارد، اقدام شده است.

 وی افزود: تاکنون 250 هزار سند شامل عکس، مکاتبات مربوط به دفاع مقدس، وصیت نامه شهدا جمع آوری شده که از این تعداد  8۵ هزار قطعه عکس از رزمندگان و خانواد‌های شهدا و ایثارگران و ادارات و سازمان‌ها بوده همچنین جهت تکمیل کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس استان مرکزی تاکنون 1400 مصاحبه با رزمندگان، فرماندهان، پیشکسوتان و خانواده معظم شهدا در قالب 3 هزار ساعت انجام شده است.

 

دکتر مشایخی اظهار کرد: در راستای نشر ارزش های دفاع مقدس هم این بنیاد 80عنوان کتاب را از سال 91 تا 96 تهیه و چاپ کرده که از این تعداد 40عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان بوده است.

 

همه اسناد دفاع مقدس از حالت محرمانه در آمده است

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه همه اسناد دفاع مقدس از حالت محرمانه در آمده است یادآورشد: مراکز پژوهشی فرهنگی بسیج، ادارات، یادواره های شهدا هر گونه عکس و سندی را از دوران هشت سال دفاع مقدس درخواست کنند در اختیارشان قرار می گیرد.

 این مقام مسئول به تهیه و ساخت 25عنوان فیلم با همکاری ستاد برگزاری کنگره شهدای استان خبرداد و گفت: از این تعداد فیلم 8 عنوان آن در شبکه افق نمایش داده می شود و 2 فیلم در بخش مسابقه جشنواره عمار راه یافته است.

 وی از شناسایی20تشکل مردم نهاد با محوریت فعالیت دفاع مقدس خبر داد و افزود: این تشکل ها ضمن انجام برخی از برنامه های این بنیاد در نشر ارزش های دفاع مقدس در فضای مجازی و حقیقی کمک شایانی به مجموعه دارند و محور کاری این تشکل ها ارزش های دینی و مذهبی در جامعه است.

 

 

مشایخی باغ موزه دفاع مقدس را مرکزی فرهنگی و هنری جهت حفظ و نشر ارزش های دوران دفاع دانست و بیان کرد: نگارخانه «شهید محمدرضا نوربهشت» با محوریت آثار فرهنگی، هنری، تجسمی و سایر رشته های هنری از هنرمندان برجسته استان با موضوع دفاع مقدس در این اداره کل افتتاح شده و پذیرای حضور علاقمندان به ویژه بچه های مسجدی و ارزشی است.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: این نگارخانه هم نمایشگاه و هم کارگاه آموزشی است و در طول سال در محل نگارخانه، کلاس های آموزشی هنری از جمله عکاسی، خوشنویسی، تجسمی، کاریکاتور، گرافیک و نقاشی،  داستان و شعربرای هنرمندان علاقمند با موضوع دفاع مقدس با بهره مندی از استادان مجرب برگزار می شود.

 

وی از برگزاری دوره تربیت راوی با حضور راویانی از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، پدافند هوایی در این اداره کل خبرداد و افزود: 40 مدرس با مجوز رسمی در استان درس دو واحدی و اختیاری دفاع مقدس را در دانشگاه های استان تدریس می کنند؛ این درس در حوزه های علمیه در سطح 4 الزامی است، همچنین کلاس درس معارف دفاع مقدس طی 12ساعت در ادارات و فرمانداری ها توسط این استادان برگزار شده است.

 یکصد زن شهیده در استان مرکزی

 دکتر مشایخی به نقش زنان در دوران دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: استان مرکزی قریب به یکصد زن شهیده در دوران دفاع مقدس تقدیم میهن اسلامیمان کرده که تاکنون سه کتاب با عنوان نقش زنان در دوران دفاع مقدس تهیه و چاپ شده و 8 کتاب دیگر در دست اقدام است؛ توانمند سازی نویسندگان استان به عنوان بازوان این اداره کل از الویت های اصلی این اداره محسوب می شود.

 این مقام مسئول به تبرک خاک استان مرکزی به سبب وجود 47نقطه یادمان شهدای گمنام ودفن 127 شهید گمنام در این نقاط اشاره کرد و گفت:  شهدای گمنام در مراکز دانشگاهی، ادارات، بهشت زهرا، کوه نورالشهدا و مناطق شهری در خاک آرام گرفته اند.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی، مدیریت انقلابی و جهادی را سبب پیروزی ایران اسلامی در جنگ حق علیه باطل دانست و افزود: ابزار ما را در این چنگ پیروز نکرد بلکه مدیریت انقلابی که محور وحدت آفرین برای کلیه اقشار جامعه است ما را پیروز کرد و همواره فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند در حوزه دفاع دفاع مقدس مراقب فراموشی و تحریف باشید زیرا این دو سبب خدشه به دفاع می شود آویزه گوشمان باشد.

۹۶/۱۱/۰۱
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]