سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
امام جمعه شهر آوه گفت: تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد پاسخی به کارهای فرهنگی باطل در کشور است.


به گزارش ارتباط عمومی از اراک، حجت الاسلام محمد جواد نکویی ماهانی، امام جمعه شهر آوه امروز(12اسفند) در دیدار با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئول دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری و جمعی از مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ساوه که به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، گفت: نخبگان و دلسوزان فرهنگی در مساجد با انجام کارهای فرهنگی طیف عظیمی از جوانان را جذب کردند.

 وی افزود: فعالیت در کانون های فرهنگی هنری مساجد مصداق همان چیزی است که مقام معظم رهبری در رابطه با کار فرهنگی فرمودند: من حاضرم برای آن جان خودم را فدا کنم و تاکید می کنم کار پاسخ فرهنگی باطل کارفرهنگی حق است.

 حجت الاسلام ماهانی نکویی اظهار کرد: امروز برخی جاها به اصطلاح کار فرهنگی می شود که خودش نوعی تهدید و آفت است و پاسخ این هم تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد است که در کل کشور توانسته گام های موثری را بردارد و مسائل فرهنگی که مهمترین نیاز کشور است در مساجد مد نظر قرار گرفته شده است.

 امام جمعه آوه تصریح کرد: امروزه دشمن با انواع و اقشام وسایل از جمله ماهواره، اینترنت و شبکه های فضای مجازی جوانان را از دین و فرهنگ غنی میهن خودشان دور می کنند که وظیفه دست اندرکاران مسجد را خطیرتر می کند که با تلاش بیشتر در مساجد جوانان را جذب و معاندین نظام را در رسیدن به توطئه های شومشان ناامید کنند.

 وی مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد و ائمه جماعت را عناصر جذب جوان به مسجد دانست و گفت: روحانیون با ارتباط مستمر بین نوجوانان و جوانان زمینه را برای جذب حداکثری انان به مسجد فراهم کند.

 

 

 

در ادامه این دیدار محمدمهدی کارکن مسئول دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد ساوه به ارائه گزارشی از فعالیت کانون های مساجد ساوه پرداخت.

 18اسفند سال 1396 بیست و پنجمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشو بیانگر ربع قرن تلاش بی وقفه و بدون چشمداشت دلسوزان انقلاب و اسلام در سنگر مسجد است؛ این روز امسال برای نخستین بار در تقویم ملی ثبت شد.

 

 

۹۶/۱۲/۱۳
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]