سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: عظمت علمی و شکوفایی دانش امام محمدباقر(ع) آغازگر یک تحول فکری فرهنگی در جهان اسلام شد.

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت پنجمین امام شیعیان امام محمدباقر(ع) به روابط عمومی در اراک گفت: امام محمدباقر(ع) آغازگر یک تحول فکری فرهنگی در جهان اسلام شدند و عظمت علمی و شکوفایی دانش این امام همام، شهرتی عالمگیر یافت.

 وی افزود: سیره سیاسی امام باقر(ع) شاگردان مبارزی را می‌پروراند که در عصر خفقان پیام بلیغ آن حضرت را به صورت‌های گوناگون اعلام دارند تا سنت حسنه مبارزه با طغیان به نسیان سپرده نشود.

 حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: مهمترین کاری که امام باقر(ع) انجام دادند، سازماندهی جدی‌ و پایه‌گذاری‌ نهضت علمی بود که در دوران امام صادق(ع) به اوج خود رسید و مناظرات امام باقر(ع) بسیار در پیشبرد اهداف علمی موثر بود.

 وی با اشاره به مشهورترین لقب امام محمد باقر (ع) ملقب به باقر العلوم اظهار کرد: پرداختن به نشر آثار و معارف اهل بیت‌ (ع) مانع از فعالیت‌هاى سیاسى حضرت نبود و ایشان در هر فرصتى به افشاگرى و به پرده برداشتن از چهره‌ى ننگین و کشف بنى امیه مى‌پرداختند و در کنار فعالیت‌های علمی و سیاسی در مسائل اجتماعى نیز الگوى شیعیان خود بودند.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی تصریح کرد: یکی از صفات برجسته پیشوایان شیعه،حلم و شکیبایی آن بزرگواران در برابر طاغوت زمان بود که در این بین صبر و خلق نیکوی امام باقر(ع) به گونه ای بود که دل ناسزاگوی را چنان نرم می کرد که وی با شرمساری از رفتار خود، شهادت به امامت می ‌داد و هدایت می‌شد. 

 حجت الاسلام ذوالفقاری افزود: در پی درگیری های سیاسی حاکم بر عصر امام باقر علیه السلام فضایی برای ایشان ایجاد شد تا به دور از فشارهای سیاسی حاکمان، به نشر و گسترش علوم و فرهنگ اصیل اسلامی بپردازد و جلوی بسیاری از انحرافات را گرفته و اسلام حقیقی را به همگان معرفی کنند.

 این مقام مسئول به برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری اعضای کانون های مساجد در سوگ شهادت امام محمدباقر(ع) اشاره کرد و گفت: کانون های مساجد شهری و روستایی استان مرکزی با مشکی پوش کردن مساجد، مراسم سینه زنی و برگزاری مسابقات فرهنگی و سخنرانی ائمه جماعات  با موضوع امام پنجم(ع) در سوگ شهادت امام محمدباقر(ع) به سوگ نشستند.

۹۷/۰۵/۲۹
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]