سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
 
حجت الاسلام ارزانی گفت: ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه از ضروریات زندگی امروز و یکی از راه های مهم توسعه فرهنگی است.

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی در حاشیه سفر به شهرستان دلیجان و بازدید از طرح کتابخوانی در مسجد با عنوان تنفس اوراق که در مسجد امام حسین(ع) دلیجان در حال برگزاری است به روابط عمومی در اراک گفت: طرح «شنبه های با کتاب » برگرفته از طرح تنفس اوراق کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) دلیجان طی هفته کتاب و کتابخوانی در 200 مسجد به صورت آزمایشی به اجرا در آمد و هم اکنون عملیاتی شده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: دراین طرح هر هفته در مساجد به اجرا درمی آید امام جماعت یا یکی از اعضای فرهنگی هنری به مدت 4 تا 5 دقیقه با قرائت صفحاتی از کتاب مورد نظر بعد و یا بین نماز مغرب و عشا، معرفی می کند.

دبیرستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: کتاب و خواندن یکی از مهم‌ترین و بهترین فعالیت‌ها در اوقات فراغت شهروندان جوامع پیشرفته به‌حساب می‌آید ولی متاسفانه ایرانیان در این امر کوتاهی می کنند.

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه کتابخوانی مانند یک فریضه در جامعه معرفی شود، اظهار کرد: آگاهی حاصل از کتاب خواندن، باعث تعالی جامعه و رفع بخش زیادی از مشکلات در کشور می‌شود و کتاب خوب انسان را از حوادث و آسیب‌ها در امان  می دارد و جامعه را به رشد و تعالی می رساند.

این مقام مسئول تصریح کرد: کتاب غذای روح بشر و وسیله رشد فکری انسان است و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی یک ضرورت محسوب می شود.

گفتنی است، طرح تنفس اوراق کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین (ع) دلیجان به همت ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به صورت کشوری اجرا شد، این طرح بااستقبال خوبی در بین مخاطبانش مواجه شده در این طرح که به همت اعضای کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) مسجد امام حسین(ع) دلیجان اجرا می شود، کتابچه هایی با موضوعات مختلف دینی، فرهنگی، مذهبی، بهداشتی، اجتماعی، اقتصادی، احکام و داستان های کوچک بین نمازگزاران مساجد توزیع و بعد از نیم ساعت مطالعه جمع آوری می شود.

۹۷/۱۰/۰۳
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]