سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: صله رحم موجب دوستی و محبت بین خویشان می‌شود و علت تاکید بر صله رحم، نتایج مثبت فردی و اجتماعی آن است. 


به گزارش روابط عمومی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی،حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در خصوص صله رحم ، گفت: شاید مهمترین دلیل توجه ویژه قرآن کریم به صله رحم توصیه اکید به نیکی کردن به نزدیکان است واز مصادیق روش نیکی به نزدیکان همین دید و بازدید و اطلاع از احوال آنان است.


وی افزود: حضرت آیت الله جوادی در کتاب شریف مفاتیح الحیات مصادیق گوناگون صله رحم را در احادیث مختلف اهل بیت(ع) ذکر کرده که از ان جمله می توان به بازدید از نزدیکان، رفع کمبودهای مالی،‌حل مشکلات اقتصادی و .. ،‌کمک به کسب و کار،‌ازدواج دختران و پسران و نهایتا شرکت در تشییع جنازه و همدردی در مصائب اشاره کرد.


حجت الاسلام ذوالفقاری تصریح کرد: به همان اندازه که در آیات و روایات ما به صله ارحام توصیه شده از ترک آن نیز نهی شده است به صورتی که در حدیثی پیامبر اکرم(ص) می فرمایند" پیوند با خویشاوندان را حفظ کنید ولو با سلام کردن باشد" و در قرآن کریم نیز ترک آن به مثابه فساد در زمین یا نفاق مطرح شده است.


وی افزود:‌علاوه بر پاداش فراوانی که برای صله رحم ذکر شده است آثار دنیایی نیز بر آن مترتب است که در روایات آمده است از جمله طول عمر، ایجاد محبوبیت، افزایش روزی، نجات از مرگ ناگهانی، آبادن شدن شهرها و. ..است.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: گرچه صله رحم وقت خاصی ندارد و در همه اوقات آثار ان مترتب است ولی سنت حسنه ایرانیان برای دید و بازدید در ایام نوروز و بهار طبیعت قابل تحسین است.


حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد:‌ در سالی که بهار آن معطر به رایحه خوش یاس نبوی (ص) است واجب است حرمت سیده زنان عالم را به خوبی نگه داریم و از صله رحم نیز غافل نشویم و با نیت بهره مندی از برکان آن به دید و بازدید اقدام کنیم تا از اجر اخروی وآثار و برکات دنیوی آن محروم نباشیم.


پایان پیام/


۹۳/۰۱/۰۹
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]