سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

دبیر هیات هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی مساجد استان مرکزی  گفت:‌ عزم و همت جهادی مردم و مسئولان شعار اقتصاد و فرهنگ مورد نظر رهبر معظم انقلاب را محقق می کند. 


حسین شاکری،‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک در خصوص نامگذاری سال 93 گفت:‌ برای تحقق شعار سال 93 رهبر معظم انقلاب و رسیدن به جایگاه شایسته اقتصادی و فرهنگی باید مدیران ارشد، مردم، مسئولان و صاحب نظران با روحیه جهادی همچون هشت سال دفاع مقدس عزم و همت جدی داشته باشند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بر به‌کارگیری تمام توان مسئولان این استان برای تحقق این امر مهم و توسعه اقتصادی و اعتلای سطح فرهنگی کشور تأکید کرد.


دبیر هیات هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان این نکته که از لحاظ هماهنگی و همدلی در استان شرایط خوبی وجود دارد ابراز امیدواری کرد: با این همدلی در سال جاری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصادی استان و ارتقاء سطح فرهنگی استان تحقق می‌یابد.


شاکری با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی است ادامه داد: سیاست های اقتصادی همواره مبتنی بر باورها،نگرش ها وبینش ها، عادات و آدابی است که مجمو عه آنها فرهنگ جامعه را تشکیل می دهند و بر این اساس مباحث فرهنگی سنگ بنای اقدامات اقتصادی است و تمامی بخشها و نهادها باید بکوشند تا با ارتقای شاخصه های فرهنگی به دغدغه های مقام معظم رهبری پاسخ مثبت دهند.


وی گفت: ماندگاری ریشه های تاریخی و تمدن اصیل ایرانی ریشه در حفظ ارزش های دینی و ملی ایرانیان دارد و با توجه به دغدغه معظم له بر تاثیرپذیری تمام مولفه ها از فرهنگ در توسعه پایدار، انتظار می رود بازنگری در قوانین موجود مرتبط با مباحث فرهنگیاز یک سو وعزم واراده ملی وعمومی توسط همه کسانی که دغدغه فرهنگ این مرز وبوم را دارند به ویژه جوانان ونوجوانان وحضور تمامی فرهیختگان کشور از سوی دیگر زمینه ساز وارتقاء وتوسعه فرهنگی استان و عملیاتی شدن برنامه اقتصادی مقاومتی و نیز سبک زندگی مورد نظر ومطابق با فرهنگ اصیل دینی وارزشی ایران اسلامی باشد.


مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: دغدغه های رهبری نسبت به مسایل فرهنگی نشان از شناخت کامل ایشان از واقعیت های دنیای امروز داشته و می بایست تمامی دستگاه ها به دور از شعار از شعارزدگی و سطحی نگری و برنامه های شتاب زده با مطالعه ودقت در ایجاد موج عمومی وشکل گیری عزم واراده ملی در راستای تحقق آن دغدغه ها گام های اصولی بردارند.
 

پایان پیام/


۹۳/۰۱/۱۸
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]