سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: رویکرد اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد توسعه کمی و کیفی فعالیت‌ها به ویژه فعالیت های قرآنی است. 


 به گزارش روابط عمومی کانون های مساجد استان مرکزی ، حسین شاکری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی امروز(1 اردیبهشت) در جمع مدیران و مسئولان موسسات قرآن کریم استان مرکزی با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن و گرامیداشت ولادت حضرت امام خمینی(ره) گفت: توجه به قرآن و حرکت در این مسیر ضروری است و این اداره کل هیچ محدودیتی برای صدور مجوز فعالیت‌های قرآنی ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه توجه به قرآن از دو جهت در صدر برنامه‌های وزارت و ادارات کل استان‌ها است، ادامه داد: اصلی‌ترین منبع فرهنگی و تمدن اسلامی قرآن و اهل بیت(ع) هستند و انقلاب اسلامی مدیون و وامدار قرآن و عترت است.


این مقام مسوول ادامه داد: از سوی دیگر اگر ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی که امروز در سطح کشور با آن روبرو هستیم، مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد، این ناهنجاری عمدتا ناشی از ساری و جاری نشدن آموزه های قرآنی وروایی در زندگی فردی و اجتماعی و دیگری استفاده کردن استکبار جهانی از خلا موجود برای تهاجم ورسوخ ورسوب فرهنگی در لایه های مختلف زندگی وجامعه اسلامی است.

 

دبیر هایت هماهنگی و نظارت بر کانون های مساجد استان مرکزی،  عدم توجه جدی به رسوخ مفاهیم دینی واخلاقی در شیوه وسبک زندگی فردی واجتماعی آحاد مردم ومسوولین را از جمله مواردی دانست که جامعه را دچار آسیب و ناهنجاری می کند و گفت: این مهم را عامل اصلی بستر سازی تحقق تهاجم فرهنگی به حساب می آید.
 

شاکری در ادمه گفت:در قبال تهاجم فرهنگی دو شیوه را می توان پیش رو گرفت، حصار کشی در اطراف جامعۀ اسلامی از طریق ایجاد محدودیت های حداکثری ودیگری مصون سازی جامعه وجوانان به لحاظ فرهنگی است.

 

این مقام مسوول ادامه داد: بی شک محدود سازی در دراز مدت پاسخگو نبوده وتجربه تاریخی برخی از کشورها بهترین شاهد این مدعاست که البته منظور این نیست که جامعه وجوانان به حال خود رها شوند وبا گرفتن ژست های روشنفکری قائل به انتخاب توسط خود جوانان در حوزه های مختلف باشیم، بلکه منظور این است که این محدودیت سازی باید حداقلی بوده وتلاش اصلی در جهت مصون سازی جامعه مصروف شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: در حوزه قرآنی فعالیت های بسیاری در خصوص آموزش ،قرائت ،صوت،لحن وحفظ قرآن در کشور صورت گرفته که در جای خود ارزشمند وقابل تقدیر است،اما اگر همین اندازه کافی می بود قطعا وضعیت امروزجامعه بهتر از آنچه هست رخ می نمود.
شاکری تاکید کرد: شرط کافی برای قرآنی شدن و شیعی شدن سمت و سو دادن به آموزه‌های قرآنی است.


وی ادامه داد: امیدواریم موسسات با اجرای طرح‌های قرآنی متوجه این سمت و سو باشند و با استفاده از امکانات حوزه‌های حاکمیتی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه قرآنی به فعالیت‌های خود گسترش بیشتری دهند.


شاکری با بیان اینکه امید است موسسات قرآنی در حوزه دینی قرآنی موفق عمل کنند تا شاهد کاهش ناهنجاری‌ها و نابسامانی‌های موجود در جامعه باشیم، تاکید کرد: هم اکنون این فرصت در اختیار شما مدیران و مسئولان موسسات قرآنی است و دولت این امکان را برای شما فراهم کرده و هیچ محدودیتی برای صدور مجوز فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور نداریم، امید است با صدور مجوز و استفاده از توان شما در عرصه فعالیت‌های قرآنی شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم و جامعه را مصون از هر نوع کاستی کنیم.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: اصلی ترین منبع فرهنگی وتمدن اسلامی قرآن واهل بیت (ع)هستندواگر تمدنی شکل گرفته به عنوان تمدن اسلامی بر اساس آن آموزه های قرآنی وروایی است واصلی ترین منبع برای مسایل اخلاقی ،اجتماعی وفرهنگی ودر یک کلمه سبک زندگی در جامعه اسلامی مد نظر است وانقلاب اسلامی مدیون و وامدار قرآن وعترت است.

 

پایان پیام/


۹۳/۰۲/۰۲
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]