سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: امام محمدباقر(ع) در زمینه تصحیح عقاید و افکار گام های اساسی برداشت. 


به گزارش روابط عمومی کانون های مساجد استان مرکزی،حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت پنجمین اختر تابناک سپهر ولایت و امامت امام محمدباقر(ع) ، گفت: جایگاه علمی امام محمدباقر (ع) با توجه به نقل روایات فراوان قابل دریافت است و گشاده رویی امام محمدباقر (ع) سبب جذب افراد مختلف و گسترش تعلیم معارف اسلامی شد.


وی با بیان اینکه امام باقر (ع)‌ منبع‌ انوار حکمت‌ و معدن‌ احکام‌ الهى‌ بود، اضافه کرد:‌ نام‌ مبارک‌ امام‌ پنجم‌ محمد و لقب‌ آن‌ حضرت‌ باقر یا باقرالعلوم‌ است‌ و دلیل اعطای این لقب به امام پنجم این است که ایشان دریاى‌ دانش‌ را شکافت‌ و اسرار علوم‌ را آشکارا ساخت‌.


حجت الاسلام ذوالفقاری افزود: تاسیس دانشگاه بزرگ تشیع و علوم اسلامی از کارهای بزرگ امام پنجم است که با هدف نگهبانی و پاسداری از تعلیمات اسلام و پیامبر(ص) بنا شد.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ادامه داد: زمان زندگی امام‌ باقر (ع) فرصت مناسبی برای براى‌ نشر و ترویج احکام دین مبین اسلام و تربیت‌ شاگردان‌ و آزادگان‌ بود در واقع مبارزات سیاسی امام باقر(ع) به شکل پایه ریزی و تدوین اصول مکتب پیش می رفت.


وی گفت: این دبیرخانه و کانون های فرهنگی هنری تحت پوشش دبیرخانه در شب ولادت امام محمدباقر(ع) ضمن آذین بندی مساجد و خیابان های اطراف، ارسال پیامک های تبریک، برگزاری مسابقات کتبی و کتابخوانی نسبت به برگزاری مراسم سخنرانی توسط وعاظ و مولودیه خوانی اقدام می کنند.


پایان پیام/


۹۳/۰۲/۱۳
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]