سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت : درخشش اسلام ناب محمدی در گوشه گوشه جهان به برکت تحمل مشقت ائمه اطهار(ع) در دوران امامتشان است.



به گزارش روابط عمومی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی،حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) گفت: پیروی از ائمه اطهار(ع) سبب هدایت و سعادت افراد به راه راست می شود.

 

وی با بیان اینکه، امام از سنین کودکی مشهور به تسلط به علم فقاهت بوده اند و بسیاری از فقهای بزرگ آن زمان، پاسخ مسائل و شبهات فقهی و علمی اشان را از امام جویا می شدند افزود: امام در سن20 سالگی به امامت می رسند و به مدت 35 سال رهبری جامعه شیعیان را بر عهده می گیرند.


وی با بیان اینکه درخشش اسلام ناب محمدی در گوشه گوشه جهان به برکت تحمل مشقت ائمه اطهار(ع) در دوران امامتشان است، افزود: در زمان حکومت امام موسی کاظم(ع) شیعیان توانستند بیشتر به اهل بیت نزدیک بشوند و با آنها ارتباط برقرار کنند.


حجت الاسلام ذوالفقاری تصریح کرد: در زمان امام موسی کاظم (ع) شخصیت های علمی بسیاری پا به صحنه علم و دانش گذاشتند و تعداد آنها روز به روز بیشتر شد این زمان فرصت مناسبی بود که دانشمندان از یک موقعیت ویژه‌ای برخوردار باشند و باعث گسترش علم و دانش در آن عصر شوند.


وی اظهار کرد: امام موسی بن جعفر(ع) با کنیه‌های ابو ابراهیم، ابوالحسن، ابوالحسن اول، ابوالحسن ماضى، ابوعلى و ابواسماعیل و القاب کاظم، صابر، صالح، امین و عبدالصالح در میان شیعیان به "باب الحوائج" معروف است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ادامه داد: ارسال پیامک تسلیت امام موسی کاظم(ع)، برگزاری مراسم سخنرانی و مداحی در مساجد، سیاه پوش کردن سر در مساجد و خیابان های اطراف و توزیع پوستر و بنر بین کانون ها از جمله برنامه های این دبیرخانه به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) است.


پایان پیام/

۹۳/۰۳/۰۵
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]