سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت:نقش امام حسن مجتبی(ع) در تداوم حرکت روبه رشد اسلام ستودنی است .


به گزارش روابط عمومی کانون های مساجد مرکزی،حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی کریم اهل بیت(ع)  گفت: نقش امام حسن مجتبی(ع) در تداوم حرکت علوی و مقابله با بنی امیه پررنگ و پرارزش است.


وی اظهار کرد: امام حسن مجتبی (ع) در جهت حفظ دین به فعالیت‌های علمی گسترده دست زد و با گردآوری و نگارش احادیث و همچنین تعلیم و تعلم درصدد حفظ مکتب تشیع و روشنگری جامعه بود.


حجت الاسلام ذوالفقاری با اشاره به نامگذاری روز میلاد دومین امام شیعیان به نام روز اکرام، افزود: امام در بسیاری کمک رسانی‌هایی که به مستمندان می کردند از فاش کردن نام خودشان پرهیز می کردند و همچون پدر بزرگوارشان، چه بسا پس از شهادتشان بود که معلوم شد در تامین معاش فقرا به صورت پنهانی فعالیت می کرده اند.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود: امام حسن مجتبی(ع) در رویارویی با فتنه گری‌های بنی امیه و دودمان بنی‌امیه در مقابله با اسلام اصیل و زمینه سازی برای حرکت عاشورایی امام حسین (ع) نقش ارزنده ای داشته اند.‌


وی ادامه داد:‌ ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری کشور همراه با چند نهاد دیگر قبل از ماه مبارک رمضان، همایش سبط النبی با موضوع امام حسن مجتبی(ع)‌ را به مناسبت میلاد با سعادت این امام همام با هدف شناسایی و معرفی هرچه بهتر امام مجتبی،‌ شخصیت و جایگاه ولایی ـ سیاسی و حکومتی ایشان در دوران خودشان و تاریخ زندگانی پرفراز و نشیبشان برگزار کرد.

 

پانزدهم ماه مبارک رمضان، سالروز میلاد سبط اکبر پیامبر بزرگوار اسلام (ص) حضرت امام حسن مجتبی (ع) است؛ امام حسن مجتبی (ع) در پانزدهم ماه مبارک رمضان سال سوم هجری قمری در مدینه متولد شدند و نخستین فرزند حضرت امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) بودند بر طبق روایات اسلامی، در زمان ولادت آن حضرت، خداوند متعال نام ایشان را حسن نام نهادند که تا آن زمان این اسم در بین جاهلیت رواج نداشت.
 

پایان پیام/
 

۹۳/۰۴/۲۳
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]