سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد مرکزی از راه اندازی 5 باب خانه نور خبر داد.




به گزلرش روابط عمومی،حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد مرکزی گفت:‌ هم اکنون خانه های نور در 40 مسجد شهری و روستایی استان مرکزی فعالیت دارند‌که تا پایان سال جاری 5 باب خانه نور دیگر در مساجد این استان راه اندازی می شود.


وی افزود: از این تعداد 33 خانه نور در شهرستان ها و 7 خانه نور در روستاهای استان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه های قرآن کریم و ارتقا سطح دانش و مهارت های فراگیران قرآن فعالیت دارند.


حجت اسلام ذوالفقاری اظهار کرد:‌ ارتقا سطح کمی و کیفی توانایی خواندن و فهم قرآن و بهره گیری هر چه بیشتر از آن در مساجد، ایجاد زمینه برای گسترش مراکز قرآن آموزی و تعامل بیشتر با جلسات قرآن دائر در مساجد و همسو کردن فعالیت ها و جذب فعالیت های موازی قرآنی در سطح کشور از جمله اهداف تشکیل و راه اندازی خانه های نور است.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد مرکزی ادامه داد:‌ خانه های نور کانون های فرهنگی و هنری مساجد مرکزی در طول سال مجری برگزاری برنامه های مختلف قرآنی و دینی هستند.


این مقام مسئول افزود: طرح های مختلف حفظ قرآن، قرائت قرآن، تلاوت نور، تفسیر همراه، شکوفه های بهشت و حفظ موضوعی قرآن کریم در سطح خانه های نور کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی برگزار می شود.


وی اهم فعالیت های خانه های نور را طرح تلاوت نور، طرح عترت، تشکیل و برگزاری جلسات آموزشی در بخش های مختلف قرآن، نماز، احکام عقاید و اخلاق، پیش دبستانی قرآنی، تهیه بانک نوار، نرم افزار، کتب و لوازم آموزشی مورد نیاز، اجرای طرح ها و برنامه های ابلاغی از سوی دفتر قرآن و عترت ستاد عالی با هماهنگی دبیرخانه، ارائه گزارش مکتوب و مصور از اجرای برنامه های مختلف قرآنی و معرفی افراد موفق در رشته های مختلف قرانی به دبیرخانه عنوان کرد.


پایان پیام/
۹۳/۰۵/۰۶
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]