سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: مساجد در خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن هستند.


حسین شاکری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی امروز(19شهریور) در دیدار با مسئول و کارکنان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در خصوص پایان طرح اوقات فراغت تابستان 93 در مساجد گفت:‌ مهم ترین کارکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی است.

وی افزود: زمانی که اهالی مسجد برای خدا و با همدلی برنامه ریزی کنند و بتوانند پایه های اعتقادی نوجوانان و جوانان را محکم کنند، آسیب های اخلاقی و اجتماعی کاهش می یابد.

شاکری اظهار کرد:‌ استقبال مردم از آموزش در مساجد در توسعه کشور موثر بوده است و برگزاری کلاس های اوقات فراغت دراین اماکن معنوی سبب انرژی بخشی به شرکت کنندگان می شود.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این دبیرخانه طی ایام تابستان و برگزاری کلاس های اوقات فراغت گفت: از بین 460 کانون فرهنگی هنری فعال در استان مرکزی، تفاهم نامه اوقات فراغت با 350 کانون شهری و روستایی استان مرکزی به امضا رسید. ‌

وی افزود: بر اساس عقد تفاهم نامه 350 کانون متعهد بودند کلاس های طرح را متناسب با نیازهای اعضای کانون از اول تیر ماه تا اول شهریور ماه به مدت دو ماه کامل دایر کنند.

 برای همه مسئولان کانون های مجری طرح اوقات فراغت دو جلسه توجیهی در خصوص چگونگی برگزاری کلاس ها، نحوه چینش برنامه های طرح، انتخاب مربی و استاد، زمان و مکان کلاس ها و ثبت نام از افراد واجد شرایط برگزار شد.

حجت الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد: 14 هزار از اعضای کانون های فرهنگی هنری امسال از کلاس های طرح اوقات فراغت در رشته های قرآن و احکام، عقیدتی، آموزشی، ورزشی، فرهنگی و هنری بهره بردند.

وی گفت:‌ در طول مدت برگزاری کلاس های اوقات فراغت کارشناسان دبیرخانه از نحوه برگزاری کلاس ها در همه نقاطی که این کلاس ها برگزار می شود بازدید به عمل آوردند و طی این بازرسی ها برگزیدگان طرح را جهت اعزام به اردوی بزرگ همدان و مشهد مقدس معرفی کردند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود:‌ 600 نفر از خواهران فعال عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی که حضوری فعال در کلاس های تابستان مساجد داشتند در سه دوره یک روزه از هجدهم تا بیستم مرداد به اردوی تفریحی همدان اعزام شدند.

 اهدای بسته های فرهنگی حاوی بروشورهایی در مورد عفاف و حجاب، بازدید از موزه دفاع مقدس همدان، نمایش فیلم، برپایی ایستگاه کتابخوانی در اردوگاه بازدید از گنجنامه همدان و آرامگاه باباطاهر از جمله برنامه های این اردوی تفریحی بود.

حجت الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد:‌750 نفر از برادران عضوکانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی و فعالان، مربیان و سرپرستان طرح اوقات فراغت تابستان93 در قالب سه گروه از سی و یکم مرداد تا دهم شهریور و هر گروه به مدت پنج روز به مشهد مقدس و زیارت امام رئوف اعزام شدند

وی‌ هدف از برگزاری این اردو ها را تعمیق آگاهی معرفتی و اعتقادی اعضای کانون ها دانست و افزود: افزایش شایستگی اخلاقی، استعدادیابی و تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری از جمله اهداف برگزاری این اردو ها است.

حجت الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد:‌ برگزاری سه دوره ختم قرآن کریم، برگزاری دوره آموزشی تصحیح قرائت نماز و قرآن، برگزاری مسابقه خاطره‌نویسی، مسابقه عکاسی، دوره آموزش احکام و زیارت و سیاحت از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گروه های شرکت کننده در این اردوها بود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ادامه داد:‌ به دلیل تقارن دهه کرامت و برگزاری اردوه های اوقات فراغت، اهالی مساجد مرکزی در برنامه "خانواده رضوی" و ویژه برنامه های دهه کرامت که هر روز بعد از ظهر تا اذان مغرب به همت آستان قدس رضوی در حرم مطهر امام رضا علیه السلام برگزار می شود حضوری پررنگ داشتند

وی گفت: در مراسم اختتامیه این اردوه ها ضمن تقدیر از برگزیدگان مسابقاتی که طی اردو برگزار می شد، محمدرضا جعفری معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور حضور یافت و به سخنرانی پرداخت.

پایان پیام/


۹۳/۰۶/۱۹
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]