سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان در این استان خبر داد.


به گزارش روابط عمومی ،حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به برگزاری این جشنواره قرانی در استان مرکزی گفت: این جشنواره در هفت رشته قرائت، حفظ، ترتیل، تفسیر، مفاهیم قرآن کریم، نهج البلاغه، تصحیح اذکار نماز و اذان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه یان جشنواره در 23 آبان ماه جاری برگزار می شود، ادامه داد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره تا تاریخ 15 آبان می توانند ثبت نام کنند.

حجت الاسلام ذوالفقاری با اشاره به اینکه این جشنواره ویژه برادران است، اضافه کرد: برای ثبت نام در این دوره معرفی نامه کانون های فرهنگی و هنری مسجد که به تائید امام جماعت رسیده باشد الزامی است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجداسان مرکز ی شرایط سنی شرکت کنندگان بین 16 تا 30 سال است، ادامه داد: شرکت کنندگان که رتبه اول جشنواره مدهامتان در سال های گذشته را کسب کرده اند نمی توانند در همان رشته شکرت کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه نفرات اول تا سوم مرحله کشوری مسابقات اوقاف در دو سال گذشته امکان شرکت در جشنواره مدهامتان را ندارند، بیان کرد: علاقمندان به شرکت در رشته ترتیل خوانی باید از قاریان طرح تلاوت نور مساجد باشند وعلاقمندان به شرکت در رشته اذان نیز از موذنین مساجد باشند.

وی اضافه کرد: رشته های قرائت و ترتیل خوانی از کل قرآن کریم برگزار می شود و کانون های فرهنگی هنری مساجد از هر رشته تنها یک نفر را می توانند جهت شرکت در این مسابقات معرفی کنند.

حجت الاسلام ذوالفقاری با اشاره به اینکه رشته حفظ در دو بخش برگزار می شود، ادامه داد: بخش اول حفظ یک، سه و پنج جزء که مخصوص افراد زیر 16 سال است و بخش دوم نیز حفظ 10، بیست و سی جزء که همه رده های سنی می توانند در این بخش شرکت کنند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی بیان کرد: رشته تفسیر ویژه ائمه جماعت است که در دو بخش مرحله استانی، آزمون کتبی از جزء نهم تا دوازدهم از کتاب تفسیر همراه چاپ ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد و جلد اول کتاب قاموس قرآن برگزار می شود.

وی اضافه کرد: بخش دوم مرحله کشوری است که این بخش به صورت شفاهی برگزار خواهد شد و علاوه بر مفاد مرحله استانی جزء سیزدهمی و چهاردهم نیز اضافه می شود.

حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: رشته مفاهیم قرآن و نهج البلاغه تنها در مرحله استانی و به صورت سراسری درتاریخ 30 /8 /93 بر مبنای جزوه نماز در قرآن و نهج البلاغه برگزار و رشته صحیح خوانی حمد و سوره و اذکار نماز تنها در مرحله استانی و برای رده سنی 8 تا 15 سال برگزار می شود.

پایان پیام/


۹۳/۰۷/۱۵
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]