سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت:‌ دشمن شناسی بحث غدیر در زیارت امام هادی علیه السلام در روز هجدهم ذیحجه به خوبی مشخص است.

به گزارش روابط عمومی ،حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام هادی علیه السلام  گفت: امام علی النقی علیه السلام در سالی که به دستور معتصم به سامرا فراخوانده شد در روز عید غدیر حرم مطهر امیرالمومنین علیه السلام را در نجف با عباراتی زیارت کرد که مزین به آیات قرآن در ارتباط با ولایت و بیان مقام و فضیلت های آن حضرت است.

و ی افزود: معارف بیان شده از سوی امام دهم علیه السلام در زیارت روز عید غدیر به سه بخش تقسیم می شود که در این زیارت امام هادی علیه السلام ضمن ترسیم جایگاه ولایت به اثبات امامت امیرالمومنین علیه السلام پرداخته و در پایان نیز به نقش منافقان و خیانت های آنان اشاره می کنند.

حجت الاسلام ذوالفقاری از زیارت امام هادی علیه السلام در روز غدیر نوعی تجدید بیعت شیعیان با امیرالمومنین علیه السلام عنوان کرد و گفت: این زیارت به عنوان یکی از نیازهای جامعه امروز قلمداد می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ادامه داد: علت بدرفتاری‌های عباسیان با معصومان علیهم‌السلام این بود که آنان، چون خورشیدی بودند که می‌درخشیدند و همه را به خود جلب می‌کردند و خاندان عباسی، همواره حیله‌ها و نقشه‌های گوناگونی را برای خاندان نبوت و امامت در نظر داشتند.

وی بیان کرد: عباسیان برای کم‌فروغ کردن جلوه اهل بیت علیهم‌السلام سعی می‌کردند، از افراد دیگری تبلیغ کنند تا مبادا کسی به سوی امامان معصوم گرایش یابد این ستمگران، امامان را در منطقه‌ای نزدیک خود و زیرنظر خود محدود می‌کردند و اجازه نشر معارف اسلام را به ایشان نمی‌دادند، متوکل عباسی نیز امام هادی علیه السلام را محترمانه از مدینه به سامرا تبعید کرد.

پایان پیام/


۹۳/۰۷/۱۹
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]