سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: تولید فکر و توسعه کشور حاصل ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.



به گزارش روابط عمومی حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی  گفت: افزایش فرهنگ کتابخوانی نیازمند افزایش کتاب های مورد علاقه مردم در کتابخانه است تا دستیابی افراد به انواع کتب آسانتر باشد.

وی به بهبود وضعیت ظاهری کتابخانه‌ها و تجهیز این اماکن اشاره کرد و افزود: در هفته کتابخوانی باید اقدامات شایسته ای در این خصوص که تاثیر بسزایی در رویه کتابخوانی افراد است، انجام شود.

حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: مطالعه و کتابخوانی سهم قابل توجهی از فرهنگ کشور را تشکیل می دهد و تمامی بزرگان از کتابخوانی به مدارج عالی دست پیدا کرده اند.

وی گفت: ارتقاء فرهنگ کتابخوانی، نیاز به نهضت مطالعه مفید دارد تا این فرهنگ در تمامی اقشار جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان نهادینه شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اظهار کرد:‌ تولید فکر جز بوسیله کتاب و کتابخوانی میسر نمی شود و اگر در پی توسعه کشور هستیم باید کتابخوانی تبدیل به فرهنگ ، رسم و نماد شود.

وی افزود:‌ یکی از افتخارات دنیای اسلام و به ویژه میهن عزیزمان ایران آن است که در طول زندگی هزار و چهارصدساله خود سهمی بزرگ در پیدایش مجموع فراورده های مکتوب بشر داشته و نوشته های مسلمانان، در هنگامی که دنیای مسیحی در دوران سیاه قرون وسطای خود می زیست، همچون خورشیدی بر فکر و ذهن و حیات آنان تابید.

حجت الاسلام ذوالفقاری در ادامه از برنامه های این دبیرخانه درهفته کتاب و کتابخوانی به اعطای 27 مجوز کتابخانه در کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان اشاره کرد و گفت:‌ در این هفته به کتابخانه های مساجدی که دارای فعالیت مطلوب از لحاظ کتابخوان و کتب موجود هستند مجوز رسمی اعطا می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی همچنین تقدیر از کتابداران کتابخانه های مساجد را از دیگر برنامه های این دبیرخانه عنوان کرد.

پایان پیام/

۹۳/۰۸/۲۰
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]