سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان(23 آبان) با حضور گسترده شرکت کنندگان در این مسابقه در مجتمع فرهنگی آفتاب اراک آغاز بکار کرد.


به گزارش روابط عمومی ،مرحله استانی نهمین دوره مرحله استانی مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه برادران 23 آبان ماه با حضور قاریان، حافظان، موذنین برجسته استان در مساجد حضرت ابوالفضل علیه السلام کوی امام علی، مسجد سیدها و مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراک برگزار شد.

 حجت الاسلام مصظفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات، ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت سید و سالار شهیدان و اسارت آل الله گفت: اسارت آل الله آغازگر قیام فرهنگی سید و سالار شهیدان و اطلاع رسانی در رابطه با این قیام بوده است.

وی ضمن تقدیر از شرکت کنندگان در این مسابقات قرآنی افزود: حضور در محافل و مجالس و مسابقات قرآنی نشان دهنده عشق و علاقه افراد به فرهنگ دینی و توجه به این مهم است.

حجت الاسلام ذوالفقاری با اشاره به فرمایش پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی سلام الله علیه ادامه داد: ما قرآن و اهل بیت را به عنوان دو گوهر گرانبها در اختیار شما قرار داده ایم که اگر به آن دو تمسک جویید راه سعادت و نجات را در پیش گرفته اید.

این مقام مسئول ادامه داد: اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام قرآن ناطق هستند و این دو باید در کنار هم باشند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اظهار کرد: امیدواریم که قرآن در همه مجالس و محافل شیعیان به نحو احسن و شایسته ورود یابد و فضای قرآنی شایسته در جامعه اسلامی حاکم شود.

وی افزود: این جشنواره در رشته های قرائت، حفظ  در شش بخش، اذان، ترتیل ویژه شرکت کنندگان درطرح تلاوت نور مساجد، صحیح خوانی حمد و سوره و اذکار نماز، تفسیر ویژه امامان جماعت مساجد  مفاهیم قرآن و نهج البلاغه در رده سنی 16 تا 30 سال ویژه برادران است.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری با بیان اینکه جشنواره مدهامتان از سری جشنواره های دبیرخانه دائمی جشنواره بزرگ جوانان کشور است که به همت ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: مرحله کشوری تمامی رشته‌های جشنواره قرآنی «مدهامتان» با حضور راه یافتگان و برترین های مراحل استانی از 9 تا 12 دی‌ماه سال جاری به میزبانی استان خوزستان برگزار خواهد شد.

 

پایان پیام/




۹۳/۰۸/۲۴
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]