سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: همه مشکلات و ناملایمات که در جامعه با آن روبرو هستیم ناشی از فاصله گرفتن از قرآن و مهجوریت این کتاب نورانی است.


به گزارش روابط عمومی :مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز جمعه (23 آبان) در نهمین دوره مرحله استانی مسابقات قرآنی مدهامتان که امروز در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب شهر اراک برگزار شد، گفت: قدم هایی که در راستای ترویج قرآن برداشته می شود با برکت هستند.

 

وی افزود: مصیبت هایی که در روز عاشورا به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) وارد شد به خاطر حفظ قرآن و ارزش های دینی بود.

 

معاون فرهنگی  هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان کرد: قرآن باید در همه ابعاد زندگی انسان نهادینه شود زیرا  تمام مشکلات در زندگی به سبب مهجوریت و فاصله گرفتن از قرآن است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: نقطه اوج قرآن زیبا عمل کردن به دستورات آن است و آنقدر که این امر مهم است در زیبا خواندن آن وجود ندارد.

 

طاهریان بیان کرد: وجود والدین که خود قرآنی هستند و فرزندان قرآنی پرورش می دهند بسیار موثر و سبب گرایش و جذب هر چه بیشتر افراد به مسایل قرآنی می شود.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار کرد: امروز در جامعه شاهد حضور و درخشش افراد قرآنی در سطوح ملی و بین المللی هستیم که امیدواریم این عزیزان  علاوه بر این بخش در همه عرصه ها فعال بوده و مایه عزت و افتخار مجموعه شوند.

 

وی ضمن تقدیر از مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی و همکاران وی که در راستای تحقق برنامه های فرهنگی همت می کنند افزود: همه کسانی که حتی  یک قدم اندک در راستای رسیدن به مطالبه واقعی منویات مقام معظم رهبری بر می دارند نامشان در لیست خادمان واقعی قرآن ثبت می شود.

  گفتنی است، نهمین دوره مرحله استانی مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه برادران 23 آبان ماه با حضور قاریان، حافظان، موذنین برجسته استان در رشته های قرائت، حفظ  در شش بخش، اذان، ترتیل ویژه شرکت کنندگان درطرح تلاوت نور مساجد، صحیح خوانی حمد و سوره و اذکار نماز، تفسیر ویژه امامان جماعت مساجد،  مفاهیم قرآن و نهج البلاغه در رده سنی 16 تا 30 سال ویژه برادران در حال برگزاری است.

  پایان پیام/

۹۳/۰۸/۲۴
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]