سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

به گزارش روابط عمومی از اراک آئین اختتامیه سومین جشنواره شیوه‌های نوین تدریس معارف دین امروز(۱۶ اسفند) در مجتمع شهید مطهری انزلی برگزار شد.

در بخش قرآن، آقایان سیدعلی حسینی یزدی از خراسان رضوی، زهرا موچانی از مرکزی، سارا قهرمانی از اصفهان و ملکه مطهری از کهگیلویه شایسته تقدیر شدند. حجت الاسلام جعفر پژوم از گیلان، حجت الاسلام یعقوبی از خراسان شمالی، و خانم ها آسیه کر از گلستان و راحله زارع از فارس شایستگان تقدیر بخش اعتقادات هستند. در بخش احکام سید تقی امینی از مرکزی، میثم بهاری از خراسان شمالی، و خانم‌ها راضیه زارعی از فارس، حمیده صالحی فرمان آبادی از خراسان رضوی شایسته تقدیر معرفی شدند. خانم زاداکبری از گیلان و زینب جارمحمدنژاد از استان گلستان نفرات برگزیده بخش اخلاق معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی از اراک، حجت الاسلام حمیدرضا سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سومین جشنواره شیوه‌های نوین تدریس معارف دین در گیلان که امروز(16 اسفند) در مجتمع شهید مطهری بندرانزلی در حال برگزاری است، گفت: از اهداف برگزاری این جشنواره الگوبرداری از زندگی شخصیت‌های ممتاز علمی و دینی است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: باید با مطالعه زندگی شخصیت‌های ممتاز دینی درک شود که این شخصیت‌ها چگونه از وقت خود بهره گرفته‌اند و به قله‌های موفقیت رسیده‌اند.

 وی بر اغتنام از فرصت‌ها تاکید کرد و گفت: امام خمینی(ره) برای لحظه لحظه زندگی خود برنامه‌ریزی و همواره با قرآن کریم و معارف الهی انس داشتند. 

حجت الاسلام سلیمانی اذعان داشت: اگر می‌خواهیم نظام جمهوری اسلامی در جهان مطرح شود با تنبلی و اتلاف وقت به هدف نمی‌رسیم.

وی به مشکلات موجود در حوزه مساجد اشاره و اعلام کرد: از مشکلاتی که در حوزه مساجد با آن مواجه‌ایم این است که نیاز به محتوای برجسته و عالی احساس می‌شود و مورد نیاز نیز هست اما در اختیار ائمه جماعات نیست.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: هر روز آثار جدیدی تولید می‌شود اما این آثار به جامعه معرفی نمی‌شود و بسیاری از ائمه جماعات ما به ویژه آن دسته که در مناطق دورافتاده فعالیت می‌کند به این آثار دسترسی ندارد.

 وی اعلام کرد: رسالت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور شناسایی آثار فاخر و ایجاد پل ارتباطی بین اندیشمندان اسلامی و تشنگان و نیازمندان به معارف اسلامی است.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه بین آثار اندیشمندان اسلامی و جامعه هدف افتراق احساس می‌شود، گفت: کتاب‌های ارزشمندی نوشته می‌شود اما ساز و کاری برای عرضه آن وجود ندارد.

 وی در خصوص روش‌های آموزش دین نیز اظهار کرد: آموزش به ویژه آموزش در حوزه دین باید از دو مولفه هدفمندی و روش‌مندی برخوردار باشد.

مشاور وزیر ارشاد اضافه کرد: آموزش‌های ما متاسفانه جنبه آبشاری دارد و یک سیر هدفمند را دنبال نمی‌کند.

 وی با اشاره به مولفه روش‌مندی از بایسته‌های شیوه آموزش، تصریح کرد: پیامر اکرم(ص) در تعالیم خود از روش‌های تکرار، سوال و استفاده از مثال بهره می‌بردند.

حجت الاسلام سلیمانی اذعان داشت: مسجد نخستین پایگاه هدایت است و ائمه جماعات باید روش‌های نوین آموزش مفاهیم دینی را بشناسند و به کار بگیرند.

 وی در خصوص تقدیر از حضرات آیات سید علی ضیا آبادی، رسولی محلاتی، زین العابدین قربانی، ربانی گلپایگانی، محمد حسین فلاح زاده در سومین جشنواره شیوه‌های نوین تدریس، گفت: تقدیر ریشه در قرآن دارد.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه از رسالت‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور الگونمایی است، گفت: باید الگوها را بشناسیم و به دیگران معرفی کنیم.

 وی تاکید کرد: با معرفی الگوی‌های دینی و علمی  بسیاری از مشکلات ما در عرصه تبلیغ دین و ترویج دین به حداقل خواهد رسید.

حجت الاسلام سلیمانی در پایان با تکریم از شخصیت آیت الله قربانی، اظهار داشت: ایشان با آمدن به گیلان ایثار کردند چون اگر در قم می‌ماندند اکنون در رده مراجع تقلید بودند.

 پایان پیام/


۹۳/۱۲/۱۶
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]