سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: مردم در مساجد علاوه بر عبادت‌، به معرفت و بصیرت، مسلح و مجهز می‌شوند.


حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد به روابط عمومی گفت: مسجد همواره چون سنگری مستحکم در برابر تهاجمات نرم دشمنان و محل پرورش انسانهای وارسته و تاثیرگذار در تاریخ ایران و انقلاب بوده است.

وی افزود: تقویت و اجرای برنامه‌های مختلف در شهرستان ها و مساجد روستایی از اولویت‌های این دبیرخانه ها است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اضافه کرد: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با درک شرایط و تحلیل دقیق و رصد مسائل روز و آسیب شناسی، باید با جهاد و تلاشی مضاعف به وظایف فرهنگی و دینی خود در قبال جامعه به خوبی عمل کنند.

فعالیت 490 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان مرکزی

حجت الاسلام ذوالفقاری تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان را در حال حاضر 490 کانون دانست و افزود: از این تعداد 218 کانون در مساجد روستایی مشغول به فعالیت هستند.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی 25  کانون تخصصی در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، کانون تخصصی قرآن، نماز، ایثار و شهادت، هنرهای تجسمی، مشاوره و مهدویت و عفاف و حجاب را از جمله این کانون‌ها دانست.

حجت الاسلام ذوالفقاری در ادامه با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته در مورد راه‌اندازی کانون‌های مصلا و دانشگاهی با هدف مجذوب کردن جوانان گفت: تاکنون 13 مورد از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در جوار مصلی‌ها راه‌اندازی شده‌اند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه 159 کتابخانه  مخزن دار و 326 کتابخانه باز در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فعالیت می‌کنند، تلاش می‌‍‌شود تا هرجا کانون ثبت می‌شود کتابخانه‌ای هم در کنار آن تاسیس شود.

فعالیت 14 خانه‌ فرهنگی دیجیتال در استان

حجت الاسلام ذوالفقاری به راه‌اندازی خانه‌های فرهنگی دیجیتال اشاره‌ کرد و گفت: تولید و عرضه نرم‌افزارهای فرهنگی، ساخت انیمیشن، بازی‌های رایانه‌ای و... از جمله اقدامات صورت گرفته در این مراکز است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 40 خانه نور در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی فعالیت دارند، گفت: در حال حاضر 520 مرکز در سطح استان مجری طرح تلاوت نور هستند.

این مسئول در ادامه تعداد هسته‌های پژوهشی راه‌اندازی شده در سطح کانون‌های مساجد مرکزی را 60 مورد دانست که برنامه‌های فرهنگی مختلفی را اجرایی می‌کنند.

22 هزار نفر در استان عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 22 هزار نفر در استان عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند، گفت: از نظر کمی در مورد کانون های فرهنگی هنری مساجد به حد مطلوبی رسیده‌ایم.

حجت الاسلام ذوالفقاری به راه اندازی دفتر نمایندگی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در مناطق ویژه خمین و ساوه اشاره کرد و افزود: در سال جاری 320 کانون مجری طرح اوقات فراغت در ایام تابستان بودند.

پایان پیام/


۹۳/۱۲/۱۸
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]