سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مساجد نقش مهمی در انسان‌سازی برعهده دارند و این انسان‌سازی منجر به اصلاح جامعه شده و مانع از بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود.


شهلا میرگلو بیات نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس فراکسیون زنان به مناسبت  18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در گفتگوی اختصاصی به روابط عمومی در اراک گفت: وجود کانون های فرهنگی و هنری در کنار مساجد و ارائه برنامه های متنوع سبب می شود جوانان در برابر آسیب های اجتماعی مصون بماند.

وی تصریح کرد: دشمن پس از ناکامی در عملی کردن توطئه‌های خود در حوزه‌های مختلف هم اکنون، حمله به سمت فرهنگ و دین ما را دنبال می‌کند که در این راستا کانون ها می توانند با آگاه کردن جوانان مکر و حیله دشمن را به خودشان برگردانند.

نائب رییس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به برنامه ها و تبلیغات ضد اسلام از طریق دشمنان افزود: صهیونیست‌ها به خوبی باور دارند که مساجد نقش هدایتی در بین مردم دارند و موجب تقویت باورهای دینی آنان می شود و از این رو از حضور مردم در چنین مراکز دینی هراس دارند.

میرگلو بیات اظهار کرد: در شرایطی که کشور در آن قرار دارد، وظیفه اصلی ما کار فرهنگی است و باید توانست فرهنگ اصیل اسلامی را در جامعه ترویج داد و قشر جوان و تحصیلکرده  را با فرهنگ اصیل اسلامی آشنا کرد در این صورت یقینا مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش بسیار مهمی در مقابله با جنگ نرم و محور قرار دادن موازین اسلامی برعهده دارند و وجود کانون های فرهنگی هنری در کنار مساجد و ارائه برنامه های متنوع سبب می شود جوانان در برابر آسیب های فرهنگی مصون مانده و همیشه در صحنه باشند.

 

فضای مسجد مانند دوران صدر اسلام شود

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز فعالیت برخی از مساجد منحصر به اقامه نماز جماعت و آن هم یک وعده یا دو وعده نماز جماعت شده است و در بقیه شبانه روز مساجد تعطیل هستند که ما باید تلاش کنیم تا بتوانیم فضای مسجد را همانند دوران صدر اسلام که 24 ساعت باز بودند مساجد ما نیز باز باشد.

ما امروز مساجدی با عنوان مساجد الگو در سراسر کشور داریم که اینها می توانند خدمات مختلف فرهنگی را ارایه دهند که پیشتاز این حرکت می تواند کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور باشد و امیدواریم مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور را تا جایی مورد حمایت قرار دهد که این کانون ها بتوانند مهمترین اقدامات فرهنگی کشور را در داخل مساجد شکل دهند و به سرانجام برسانند.

وی ضمن تشکر از فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد افزود: مسئولان باید با حمایت خود از کانون‌های مساجد، زمینه رشد و ارتقای آنها را فراهم کرده و حمایت ویژه‌ای از کانون‌های مساجد داشته باشند.

پایان پیام/


۹۳/۱۲/۱۸
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]