سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: زلال معارف انقلاب اسلامی به نسل های جوان باید از طریق کانون های فرهنگی هنری مساجد منتقل شود.


عباس رجایی، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی مجلس به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در گفتگوی اختصاصی به روابط عمومی در اراک گفت: در فرهنگ انقلاب مساجد به عنوان سنگرهای اصلی و کلیدی موضوعات انقلاب اسلامی هستند و اعتقاد است مساجد سنگرهای پیشتازی و پیشگامی مبارزات مردم علیه رژیم پهلوی بودند و امروز هم اگر قرار است زلال معارف انقلاب اسلامی به نسل های جوان منتقل شود و حتما بایستی در مساجد به آنها پرداخته شود.

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی در حوزه فرهنگ طی سال های بعد از انقلاب توانستند تئوری های انقلاب رادر مفاهیم کاری شان وارد کنند ولی متاسفانه تلویزیون و سینما و حتی تبلیغات ما کاملا اسلامی نشده است و نیاز به بررسی دارد و در حال حاضر مساجد ما با حضور اندیشمندان و رحانیون  می توانند معارف را در این حوزه ها پیاده کنند.

رجایی اظهار کرد: اگر در مورد مساجد برنامه مدون را طراحی نکنیم قاعدتا به نتایج پربارش هم نمی رسیم و چنانچه برنامه هایی با مفاهیم پربار در مساجد تهیه شود  شود جوانان نیز به سمت و سوی تفکر اسلامی رهنمون می شوند چنانچه در دوران دفاع مقدس می بینیم کانون ها و مساجد بودند که بسیج مردمی و تفکر بسیجی را شکل دادند.

وی افزود: حرکت های بسیجی که از مساجد نشات می گرفت در دوران انقلاب و دفاع مقدس توانست جلوی بسیاری از توطئه های دشمن را بگیرد و به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایان دهد و نمونه آن در فتنه سال 88 مشهود است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: از محاسن و معنویت های دیگر مساجد این است که وصل به بودجه های دولتی نیستند و هزینه هایشان از سوی کمک هایی که جوانان با هم جمع می کردند تامین می شود و با همین کمک های اندک نیز توانستند کارهای عظیمی را ساماندهی کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی مجلس اضافه کرد: مبارزه با ماهواره که سر منشا تهاجم فرهنگی دشمن است باید از مساجد آغاز شود تا نسل آینده از ناتو و شبیه خون فرهنگی دشمن مصون بماند و شاهد حفاظت درونی افراد از این اماکن مقدس باشیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه مجلس به فعالیت ها و کارکردهای کانون ها مثبت است، گفت: مجلس و دولت وظیفه دارد تا توجه بیشتر به  کانون ها داشته باشد.

پایان پیام/


۹۳/۱۲/۱۸
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]