سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

امام جمعه شهرستان خمین گفت: آبادی و عمران معنوی مسجد به حضور جوانان در این مکان مقدس بستگی دارد.

به گزارش روابط عمومی از اراک، حجت الاسلام سید علی حسینی امام جمعه خمین به مناسبت (18اسفند)سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در مراسمی که به این مناسبت در سالن اداره فرهنگ وارشاد اسلامی خمین برگزار شد گفت: اعضای کانون های مساجد با بهره مندی از رهنمون های ائمه جماعت می توانند در وزین تر شدن برنامه ها بکوشند.

وی افزود: فعالیت های خوب و اثر گذاری که امروز در کانون های مساجد انجام می شود توانسته طیف وسیعی از جوانان را در مکان مذهبی و سراسر نور مسجد گردهم بیاورد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ضمن ارائه گزارشی از روند و چگونگی فعالیت های کانون ها گفت: برنامه های قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد در جذب افراد و ارائه اموزش های به روز به نوبه خود قابل تقدیر است.

وی دوره های آموزشی نگرشی دیگر به حجاب و عفاف، دوره آموزشی اندیشه های آسمانی، جشنواره ملی مدهامتان، برگزاری جشنواره شیوه های نوین تدریس معارف دینی و بزرگداشت مناسبت های مذهبی و ملی، بزرگداشت عید سعید غدیر، دهه کرامت، روز جهانی مساجد، بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، راه اندازی واحد خواهران دبیرخانه، راه اندازی کانون  در مصلا ها و دانشگاه ها را از اهم برنامه های این دبیرخانه در طی سال معرفی کرد.

حجت الاسلام ذوالفقاری، با بیان اینکه کانون ها از لحاظ کیفی و کمی به درجه مطلوبی در استان رسیده اند افزود: در شهرستان خمین نیز به دلیل وجود دفتر نمایندگی، کانون های فرهنگی هنری از هر لحاظ پیشرفت داشته اند.

سعید مختاری فرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین نیز در این مراسم کانون های فرهنگی هنری مساجد را بازوان فعالیت های فرهنگی ادارات ارشاد دانست.

همچنین در این مراسم که با حضور مسئولان، رابطان، روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های خمین، محلات و دلیجان برگزار شد از مسئولان و رابطان برتر در کانون ها و مدیران مسجد محور با اهدا هدایایی تقدیر به عمل آمد.

پایان پیام/


۹۳/۱۲/۱۸
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]