سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فتح الفتوح های ایران در جهان نشات گرفته از تفکرات مسجدی است.


به گزارش روابط عمومی از اراک، حجت الاسلام والمسلمین علی هاشمی نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه گذشته(18اسفند) در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد که در اراک برگزار شد گفت: اگر امروز دشمن نمی تواند در مقابل دشمن ستیزی ایران قد علم کند ناشی از وجود تفکرات مسجدی در ایران است.

حجت الاسلام هاشمی افزود: انسجامی که بین کانون های فرهنگی هنری مساجد وجود دارد توانسته این اماکن را به یکی از بهترین مجموعه ها برای انسان سازی تبدیل کند.

وی اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی حرکات انقلابی از مسجد شعله ور شد واوج گرفت و به نتیجه رسید در آن زمان منبری ها از مساجد مردم را آگاه می کردند ومردم نیز اعتراضات خود را نسبت به رژیم طاغوت ابراز می کردند.

رئیس هیات های تخلفات اداری وزارت ارشاد افزود: امروز قدرت های بزرگ دنیا با حق وتو هر جا که بخواهد با قدرت نظامی وارد می شوند ولی ملت بزرگ ایران با انگیزه و نیروی الهی نخواهند گذاشت که دشمن پا از گلیم فراتر بگذارند.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به در نظر گرفته شدن  ۶۱ میلیارد تومان اعتبار برای فعالیت سال 94 کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: در صورت تخصیص، این اعتبار بین ۲۲ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور توزیع می شود که سهم استان مرکزی نیز به تعداد کانون های موجود پرداخت می شود.

مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: وزیر فرهنگ و ارشاد توجه ویژه ای به کانون فرهنگی هنری مساجد دارد و از این رو اعتبارات ویژه ای را به کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اختصاص می دهد.

در ادامه این مراسم مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ضمن خیر مقدم به مهمانان وهمه مسئولان کانون  های مساجد گفت: در سال 1393 طبق تفاهم نامه توانستیم تمام فعالیت های ابلاغی از سوی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد را به منصه اجرا بگذاریم.

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های سال 93 از جمله برگزاری اردوهای بزرگ مشهد مقدس و همدان و دوره های آموزشی ویژه مسئولان کانون ها افزود: جهت برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های مساجد در همه شهرستان ها مراسم خاص و جداگانه ای با حضور مسئولان و ائمه جمعه شهرستان ها برگزار شده است.

در ادامه این مراسم که با حضور پرشور مسئولان کانون ها، رابطان، ائمه جماعات و اعضای کانون ها مواجه بود از برترین ها در هر بخش تقدیر و به طور عمومی به همه مسئولان کانون ها  جوایزی اهدا شد.

پایان پیام/


۹۳/۱۲/۱۹
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]