سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: رسالت و کارکرد نشریات محراب قلم آن چیزی نیست که تولید می شود بلکه در تربیت نیروهای خلاق است که هوش و سواد رسانه ای دارند.

محمدرضا سوقندی در خصوص برگزاری مرحله کشوری جشنواره نشریات تجربی و وبلاگ نویسی با عنوان محراب قلم در گفتگوی اختصاصی به روابط عمومی در اراک، گفت: هوش و سواد رسانه ای نیاز امروز مجاهدان قلم است تا هم بر روی نخبگان و هم افکار عمومی تاثیرگزار باشند.

سوقندی به ویژگی های عصر پسامدرن اشاره و تصریح کرد: فرد گرایی و فراغتی شدن، ماشینی شدن، سرعت و عقلانیت بصری از مشخصاتی است که مدرنیته بر جوامع تحمیل کرده است.

وی رسانه ای شدن را مهمترین ویژگی عصر حاضر بیان کرد و افزود: در دورانی زندگی می کنیم که باید نوع مدیریت آن را متناسب با شکل گیری فضای رسانه ای در جهان تنظیم کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خاطر نشان ساخت: امروزه در حوزه اجتماع و مخاطب با شکل گیری شبکه‌ها مواجهیم که جغرافیا و وسعت آن از بزرگترین کشورهای جهان نیز بیشتر شده است.

وی تغییر را واقعیت عصر حاضر بیان و اضافه کرد: امروزه دیگر روزنامه به معنای واقعی کلمه معنا ندارد بلکه اخبار لحظه به لحظه مخابره می شود و تغییر همه چیز را در بر می گیرد.

سوقندی تاکید کرد: جشنواره محراب قلم باید به سطحی برسد که روی نخبگان و خواص اثر گزار باشد، به تولید اندیشه بپردازد و جریان فکری را شکل دهد.

وی با بیان اینکه جریان فرهنگی باید تاثیرگزاری عمومی داشته باشد اضافه کرد: این جشنواره نیاز به بهره گیری ازهنر مدیریت و نفوذ در اندیشه ها دارد.

سوقندی اظهار داشت: ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند تشکیلاتی را ساماندهی و جریان رسانه ای را در جهان به راه اندازد و افراد شرکت کننده در جشنواره را در قالب انجمن به عنوان نیروی فرهنگی بسیج کند.

رشد کمی و کیفی نشریات مساجد پرچم فرهنگ اسلام را بالا می برد

وی افزود: آثار جشنواره محراب قلم از نظر کمی و کیفی باید رشد داشته باشد تا فعالان مساجد و محراب پرچم فرهنگ اسلام را به دست گیرند و حضوری عالمانه و مجاهدانه داشته باشند.

سوقندی با اشاره به اینکه همیت محتوایی رسانه ها به صورت مکتوب وفضای مجازی اضافه کرد: در ورای این شبکه ها برنامه ریزی، اندیشه و فکر وجود دارد هرچند در قالب های مختلف خدمات رسانی می کنند زمینه جذب افراد و جوانان را فراهم می سازند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه باید در مقابل شبکه های اجتماعی هوشمندانه عمل کرد و حضوری آگاهانه داشت، ادامه داد: شبکه های اجتماعی به عنوان یک واقعیت در همه عرصه هاحضور دارند و آن چه مهم است شیوه حضور محتوای پیام ونوع ارائه و عرضه پیام است.

وی به اهمیت تولید ونوآوری درحوزه فرهنگ اشاره کرد وگفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد را تبدیل به کانون علم، خلاقیت و ابتکار کنیم.

سوقندی گفت:در حوزه علوم انسانی، نهضت نرم افزاری و سبک زندگی تمدن ساز نیاز به خلاقیت، نوآوری و بهره‌گیری از تکنولوژی هستیم.

پایان پیام


۹۳/۱۲/۲۷
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]